Raport de activitate ianuarie-iulie 2021: De-a Arhitectura, program cultural prioritar al OAR

Text: antropolog Gabriela Anghel
Editor: arh. Monica Popescu
Fotografii: realizate în cadrul activităților De-a Arhitectura
Timp de citire: 15 minute


Asociaţia De-a Arhitectura este o organizaţie culturală formată din profesioniști ai mediului construit şi profesori care dezvoltă, implementează şi promovează educaţia de arhitectură şi mediu construit pentru publicul larg, în vederea conştientizării şi a cunoaşterii valorilor arhitecturii, design-ului şi ale urbanismului. Programele educaţionale se desfăşoară cu precădere în şcoli sub forma cursurilor opţionale, dar şi în muzee şi în cadrul evenimentelor de arhitectură şi design.

Din 2012 până în 2021 programele şi activităţile asociației au ajuns la peste 30.000 elevi din şcolile de stat, de la ciclul primar la liceu, la 1045 de profesori şi a implicat peste 990 de arhitecţi voluntari.

Ordinul Arhitecţilor din România (OAR) finanţează o parte a programelor Asociaţiei De-a Arhitectura prin taxa „Timbrul Arhitecturii”. Programul cultural De-a arhitectura a fost iniţiat în 2011, iar din anul 2016 OAR a decis ca acest program să devină program cultural prioritar deoarece răspunde celor cinci criterii ale programelor culturale prioritare: amploarea, singularitatea, unicitatea, complexitatea şi calitatea.

Prima jumătate a anului 2021 ne-a prins angrenați în activități mai vechi sau mai noi, continuând provocările #DeaArhitecturaAcasa, culegând roadele proiectelor de design participativ din cadrul programului „My School Can Be Cool”, elaborând conținuturi și instrumente noi, bucurându-ne de ateliere față-în-față, posibile odată cu relaxarea restricțiilor, îndreptându-ne atenția spre tineri și dezvoltând conceptul de interdisciplinaritate care stă la baza programelor noastre.

În primele luni ale anului ne-am îndreptat atenția către cei care fac posibile orele de arhitectură la clasă, arhitecții și cadrele didactice, și i-am invitat să se înscrie pentru a primi și a oferi asistenţă specializată în derularea cursurilor opţionale integrate ce explorează mediul construit: „De-a arhitectura mini” și „De-a arhitectura în orașul meu”.

Peste 100 de persoane au răspuns apelului nostru dorindu-și să contribuie la educarea societății asupra valorilor mediului construit şi a arhitecturii. În mai 2021 a început și programul de formare al echipelor de îndrumători pentru anul școlar 2021-2022 din cadrul celor două cursuri. Atelierele cuprind activități de cunoaștere, familiarizare cu conținutul cursurilor, abordarea experiențială a învățării propusă de De-a Arhitectura și exersarea în echipă a metodelor de predare specifice, astfel încât experimentarea arhitecturii să fie o bucurie atât pentru îndrumători, cât și pentru elevi. Dezvoltarea și implementarea programelor educaționale în școli și pregătirea prealabilă a îndrumătorilor este sprijinită financiar de Ordinul Arhitecților din România din fondul taxei „Timbrul Arhitecturii”.

Programul educațional „De-a arhitectura în școala mea” desfășurat sub acest nume în perioada 2015-2021 și-a schimbat imaginea începând cu 2021 și a devenit „My School Can Be Cool”. Lansat în toamna anului 2015 în trei școli din țară – la Colegiul Național „Emil Racoviță” din Cluj-Napoca, la Școala Superioară Comercială „Nicolae Kretzulescu” din București și la Liceul de Arte Plastice din Timișoara – sub forma unui club extracurricular gândit să studieze microcosmosul construit al școlii, privindu-l atât prin ochii arhitectului, cât și al elevilor, „De-a arhitectura în școala mea” a ajuns într-o nouă etapă.

De ce este benefic un astfel de program am aflat de la colega noastră, dr. arh. Brîndușa Havași, coordonator local De-a Arhitectura Vest, în urma evaluării elevilor de la Liceul Teologic Romano-Catolic Gerhardinum din Timișoara înscriși în program în anul școlar 2019-2020.

Pe larg despre „My School Can Be Cool – resursă online pentru elevi pentru reimaginarea școlii lor” am povestit la webinar-ul „Educație de mediu construit (BEE) și planificare școlară pentru și cu copiii” („Built Environment Education (BEE) and School Planning for and with Children”) organizat la final de februarie de Grupul de lucru Arhitectura și Copiii al Uniunii Internaționale a Arhitecților (UIA). Prezentarea a fost ținută de arh. dr. Brîndușa Havași, coordonator local De-a Arhitectura Vest și coordonator proiect „My School Can Be Cool”, și Mina Sava, arhitect și preşedinte al Asociaţiei De-a Arhitectura și reprezentantul României din partea Ordinului Arhitecților din România (OAR) în cadrul Grupului de lucru „Architecture and Children – UIA Built Environment Education Network” încă din 2015.

Ghidul online My School Can Be Cool, un instrument de lucru care oferă sprijin, inspirație și resurse de documentare pentru toate etapele proiectului, a fost elaborat în 2020 cu sprijinul Fundației Alber și a sponsorului său City of Mara. Toate proiectele le regăsiți în cadrul platformei online „Şcoala Mea Proiecte” lansată în 2018 cu sprijinul Holcim România şi al Ordinului Arhitecților din România, partenerul și finanțatorul programului educațional.

De asemenea, în luna iulie ne-am bucurat să povestim despre „My School Can Be Cool” în cadrul unui eveniment organizat de Primăria Reșița. Dr. arh. Brîndușa Havasi, alături de arh. Mina Sava, au prezentat directorilor de școli, reprezentanților Inspectoratului Școlar Județean Caraș-Severin, reprezentanților unor ONG-uri de profil din oraș și arhitecților sau studenților la arhitectură, programele asociației.

După o vacanță de iarnă liniștită, pe 23 ianuarie 2021, a avut loc a III-a ediție a atelierului online „Orașele dintre coperți”. Sub îndrumarea arh. Aurelia Axente-Stan și arh. Cristina Dumitrescu, copiii de 9-12 ani au pornit într-o plimbare în timp spre orașul ascuns între coperțile cărții, pentru a-i completa, prin desen și bricolaj, spațiile nescrise.

În ultimul weekend din luna lui Gerar, am invitat copiii de 6-9 ani și părinții acestora să ne însoțească în călătorie alături de căsuța lor în cadrul atelierului online „Căsuțe călătoare”. Copiii au descoperit și exersat conceptul de specific al locului, modalitățile prin care cadrul natural influențează mediul construit și „transformă” clădirile, au învățat despre rolul pe care îl au locuitorii și comunitatea în modelarea orașelor și a satelor/așezărilor, toate acestea într-un mod ludic și distractiv, potrivit vârstei lor. Atelierul online, creat alături de arh. Aurelia Axente-Stan și îndrumat de arh. int. Mădălina Bold și arh. Monica Popescu, a avut la bază „Challenge 7 #DeaArhitecturaAcasa: Căsuța călătoare”. Vă invităm să descoperiți și voi întreaga călătorie aici.

Odată cu primăvara care bătea la geam, dornici de explorare, am organizat în parteneriat cu MARe/Muzeul de Artă Recentă atelierul față-în-față „Descoperă un Muzeu MARe” în cadrul căruia ne-am propuns să descifrăm câteva elemente esențiale în construcția unui muzeu, să observăm, mai ales la nivel senzorial, aspectele particulare ale clădirii MARe/Muzeul de Artă Recentă, cele care o fac specială și să înțelegem cum se alcătuiește o expoziție de artă modernă – de la obiect la expunere. Atelierul a fost îndrumat de arh. Teodora Matei (20 februarie 2021) și arh. Cristina Dumitrescu (27 februarie 2021).

O lună mai târziu, în parteneriat cu Muzeul Național de Artă al României (MNAR) de această dată, am organizat atelierul „Cum descâlcim perspectiva”. Mădălina Bold, arhitect de interior și îndrumător al atelierului alături de arh. Viorica Popescu, ne-a transmis:

„După un întreg an în care singurele interacțiuni cu copiluții au fost cele din online, a sosit atelierul de la MNAR, ca o doză imensă de bucurie, dor de joacă și energie. Timp de două ore am străbătut împreună cu cei mici sălile muzeului în căutarea tablourilor care ascundeau indicii, am privit uimiți tavanele prin care soarele pătrundea în interior și am «descâlcit» regulile care ne ajută să desenăm o perspectivă. Cel mai simpatic detaliu post-atelier: zâmbetele și emoțiile s-au simțit la fel de intens, chiar dacă au stat ascunse de măștile colorate.”

Ne-a plăcut așa mult la MNAR că am reiterat experiența, sub forma unui nou atelier destinat copiilor de 12-15 ani, „De-a arhitecturile și fantasmele lui Piranesi”. Timp de trei ore, plecând de la lucrările faimosului maestru italian, cei mici au desenat propriile compoziții de spațiu fantastic. Atelierul a fost creat și îndrumat de arh. Cristina Dumitrescu și arh. Mina Sava. Cum a decurs evenimentul față-în-față am aflat de la Cristina, Mina și arh. Diana Stancu, voluntar la atelier alături de muzeograful Georgiana Iacob, aici.

În aprilie 2021, arh. Aurelia Axente-Stan alături de arh. Ioana Rizea ne-au încântat cu plimbările lor prin orașele cu străzi pe ape. Despre cele 65 de proiecte primite în cadrul provocării „Challenge 8 #DeaArhitecturaAcasa: „Orașele cu străzi pe ape” ne-au povestit pe larg aici.

Am avut ocazia de a vedea cum le „vorbesc” casele celor ce știu să le asculte, citind dialogurile imaginate de cei mici, în cadrul „Challenge-ului 11 #DeaArhitecturaAcasa: Monument, cine ești?”, desfășurat în perioada 12 februarie – 12 martie 2021. Despre incursiunea magică prin cele 180 de lucrări primite ne-au povestit arh. Ioana Aldea, arh. Aurelia Axente-Stan, arh. Cristina Dumitrescu și arh. Ioana Rizea.

Scenariul provocării a fost gândit în anul 2019 de arh. Ioana Rizea pentru programul „Urban Up! Mediu construit pentru liceeni” și urmărea descoperirea și analiza unor clădiri monument situate în zonele unde se desfășurau atelierele.

Am descoperit împreună cu copiii de 6-12 ani Șirul lui Fibonacci și ne-am amuzat de eroii poveștilor lor. „Benzi desenate cu personaje umflate… ah, și dezumflate”, cel de-al zecelea challenge #DeaArhitecturaAcasa, a fost dedicat celor care se visează creatori de benzi desenate și celor curioși să afle secretele naturii care îi înconjoară. Atelierul a fost adaptat de arh. Claudia Bingöl și arh. Ioana Rizea, cu grafică de arh. Veronica Sava, din cursurile „De-a arhitectura mini” și „De-a arhitectura în orașul meu”.

În parteneriat cu UrbanEye Film Festival am invitat tinerii de la 13 ani în sus și în general oamenii creativi, iubitori de filme și pasionați de arhitectură, să participe la provocarea Challenge 12 #DeaArhitecturaAcasa „Case de film”. La finalul activității propuse a avut loc pentru publicul larg, pe 15 mai 2021, proiecția online a filmului documentar „Blocul” (2016), urmată de o discuție pe marginea filmului prezentat, cu ocazia premierii participanților – în cerc restrâns, ca între pasionați de cinema, arhitectură și oraș, alături de Maria Șalaru, regizoarea filmului, Monica Sebestyen, co-directoarea UrbanEye Film Festival, și creatorele provocării, arh. Cristina Dumitrescu și arh. Monica Popescu.

Și, pentru a sărbători finalul de an De-a arhitectura și intrarea în vacanță, le-am propus copiilor de 6-12 ani să își pregătească costumele de carnaval! Așa mult le-a plăcut ideea celor mici încât echipa „Challenge 13 #DeaArhitecturaAcasa: Orașele de carnaval” a primit peste 350 de înscrieri de la copii din clasele De-a arhitectura și nu numai, care au fost admirate și atent cercetate de creatoarele provocării, arh. Aurelia Axente-Stan, arh. int. Mădălina Bold și arh. Monica Popescu.

„Orașele de carnaval” este un atelier online/challenge #DeaArhitecturaAcasa imaginat de arh. Aurelia Axente-Stan, arh. int. Mădălina Bold și arh. Monica Popescu, cu grafică de arh. Veronica Sava, desfășurat în parteneriat cu Atelierul de arhitectură pentru copii, Bulgaria (ДЕТСКА АРХИТЕКТУРНА РАБОТИЛНИЦА).

La începutul anului școlar 2020-2021, cu toată incertitudinea aferentă contextului actual, elevii clasei a XI-a B de la Liceul Silvic din Gurghiu, jud. Mureş, îndrumați de arh. int. Bianca Bărbieru și prof. Alexandrina Șerban, au dat startul programului „My School Can Be Cool”. Înarmați cu entuziasm, dornici să transforme fiecare provocare într-o oportunitate și să reimagineze spațiul școlii în care învață, elevii și îndrumătorii au parcurs primele etape din program în perioada septembrie 2020 – iunie 2021, adaptându-se din mers la schimbările inevitabile care au apărut. Activitatea lor continuă și în lunile următoare, ei fiind în acest moment în punctul în care definesc, în urma cercetării întreprinse, ideea care va prinde viață și pe care o vor implementa în școala lor. Despre toată această aventură, despre adaptare, mobilizare și despre cum e să dezvolți un proiect de design participativ în aceste vremuri, ne-a vorbit  arh. int. Bianca Bărbieru.

Tot în cadrul programului „My School Can Be Cool”, în lunile mai și iunie, ne-am bucurat să asistăm la inaugurările proiectelor de la Liceul Teologic Romano-Catolic Gerhardinum din Timișoara și de la Școala Gimnazială „Teleki Domokos” din Gornești, jud.Mureș.

Coordonatorul local De-a Arhitectura Vest și coordonator al proiectului „My School Can Be Cool” 2020 la Gerhardinum, Timișoara, dr. arh. Brîndușa Havași, ne-a transmis pe larg cum a decurs inaugurarea.

Și elevii claselor a VI-a și a VIII-a A de la Școala Gimnazială „Teleki Domokos” Gornești, jud. Mureș (De-a arhitectura în Școala „Teleki Domokos” Gornești), s-au înscris în programul „My School Can Be Cool” (fost „De-a arhitectura în şcoala mea”) în toamna lui 2019. Prin intermediul finanțării oferite de Digital Spirit și ACO România echipa, aflată sub îndrumarea dirigintei Veronica Şandor, profesor de limba şi literatura română, şi arh. int. Bianca Bărbieru, și-a propus să amenajeze un spațiu multifuncțional în curtea școlii.

Pe 17 mai 2021, pentru a celebra un an și jumătate de entuziasm, muncă și implicare, a avut loc inaugurarea proiectului lor. Bucuria a fost și mai mare când, la câteva zile distanță, „Spațiul vesel” (cum se numește proiectul elevilor din Gornești) a fost premiat de reprezentanți ai Ministerului Educației în cadrul conferinței naționale „Creatori de Educație” – ediția a II-a.

„Unele zile pot fi atât de pline de magie și, totuși, atât de ancorate în realitate. La Gornești, în 17 mai 2021 am așezat ultima piesă a unui puzzle care se conturase deja de ceva vreme. Vă întrebați care o fi fost ultima piesă? Noi, noi cu zâmbetul pe buze, urcați pe gradena viu colorată sau încercând cu picioarele jocurile vopsite pe asfaltul turnat în vara trecută, pe locul unui spațiu de depozitare învechit și neutilizat.” – prof. Veronica Șandor

De-a Arhitectura a participat anul acesta, pentru a șasea oară, la Swimathon București, alături de alte 25 de inițiative. În 2021 am propus un proiect adresat tinerilor: „Urban Up Grows Up – Tineri cetățeni pentru mediul construit”, prin intermediul căruia ne dorim să selectăm 30 de studenți interesați de spațiul public/politici publice/administrație locală pe care să îi formăm pentru a servi drept ambasadori/mentori, alături de profesioniștii De-a arhitectura, în proiecte locale pentru implicarea liceenilor în dezvoltarea locală a mediului construit.

Corina Croitoru, membru fondator De-a Arhitectura, manager programe Club și coordonator Fundraising, a prezentat pe 17 iunie 2021 proiectul la prima ediție a Cercului Donatorilor Romanian Diaspora Funding Network (RDFN). Ne-am bucurat și am apreciat votul de încredere al donatorilor materializat în suma finală de 4007 euro pe care am reușit să o strângem cu această ocazie. Suma va merge în formarea a 30 de studenți în ceea ce privește planificarea dezvoltării unei localități și pentru a deveni mai conștienți despre ce pot face în viitor ca să aibă un impact în îmbunătățirea orașelor în care trăiesc.

Pentru că ne-am dorit tare mult să continuăm să punem accent pe interconectarea materiilor și aplicabilitatea lor în viața reală în cadrul cursurilor pe care le desfășurăm, în martie am lansat un Call de idei: Interdisciplinaritate (re)construită. Am primit 32 de propuneri din care am selectat șase care au fost dezvoltate detaliat de echipele profesor-arhitect. Activitățile rezultate în urma acestui call de idei vor fi parte a unui proiect mai amplu al Asociației De-a Arhitectura, proiect care urmărește să explice diverse noțiuni predate în școală prin intermediul mediului construit. Ele vor putea fi dezvoltate ulterior și sub formă de lecții integrate sau ateliere, prin dezvoltarea de prezentări de mediu construit, studiu și reflecții individuale, dezbateri în echipe și jocuri de rol. Începând cu luna septembrie 2021, activitățile alese, dezvoltate și testate, vor fi publicate pe site-ul De-a arhitectura, fiind astfel accesibile tuturor ca resurse deschise, cu menționarea tuturor autorilor care le-au conceput și realizat. Redactarea finală, în formă unitară, a tuturor activităților duse la bun sfârșit va fi realizată în cadrul echipei De-a arhitectura.

La un an după desfășurarea online a atelierului „De-a pedagogia – Colecție de metode și jocuri”, cartolinele gândite ca parte a proiectului au ajuns la cei 20 de participanți, îndrumători și coordonatori locali De-a arhitectura din toată țara, și vor fi disponibile și la următoarea sesiune de formare din toamna acestui an. Cartolinele „De-a pedagogia” și conținutul atelierului au fost gândite pentru a veni în spijinul arhitecților îndrumători din programele De-a arhitectura ca o serie de instrumente menite să îi ajute pe arhitecți în interacțiunea lor cu cei mici, la clasă. Dezvoltate ca o serie de rutine și tehnici de captare a atenției, de a destinde atmosfera, de a facilita apropierea arhitecților de copii, de a-i ajuta să-și adapteze metodele de lucru în funcție de dinamica grupului, de a stabili ordinea în timpul atelierelor și cursurilor De-a arhitectura, dar și ca instrumente de energizare pentru momentele când se instalează apatia, sperăm că acestea le vor fi de folos voluntarilor pe viitor. Mulțumim Ordinului Arhitecților din România și Zoiss Home Design cu ajutorul cărora am putut realiza setul de cartoline „De-a pedagogia”!

Pentru că de 10 ani ducem activitatea de mediu construit la clase și susținerea voastră este extrem de importantă pentru noi, am publicat raportul de activitate pe 2020 în care am povestit pe larg despre un an atipic, plin de schimbări, dar și de oportunități, un an care ne-a „forțat” să privim lucrurile din alte perspective și să începem să le facem diferit.

Ne-am bucurat când am aflat că inovația adusă de De-a Arhitectura în sectorul educației non-formale a fost apreciată și selectată în colecția HundrED, o platformă internațională care promovează inovațiile din sfera educațională.

La final de iunie am lansat seria de articole „Noi facem orașele”, un demers care, sperăm noi, pe lângă faptul că o să vă facă părtași la lumea plină de fantezie a celor mici, dar ancorată în pragmatism și normalitate, o să vă inspire și o să vă îndemne să vă creați orașele în care vă doriți să trăiți. Primul articol a venit de la elevii clasei a V-a B de la Școala Gimanizială „Herăstrău” din București pe care i-am cunoscut încă din anul II de școală. Creativi, curioși și isteți, odată ce au descoperit lumea mediului construit la opționalul De-a arhitectura, cei mici au continuat să sape, să aprofundeze și să imagineze. Îndrumați de arh. Elena Daniela Lazăr și prof. de limba română Elisa Alexe, copiii au parcus în anul școlar 2020-2021 programul „De-a arhitectura în orașul meu”. La final de an școlar, în iunie, am avut bucuria să participăm și noi la prezentarea proiectului lor, „Orașul plutitor”, conturat în lunile care s-au scurs.

La ediția 2020 a Premiilor „Cuburile de aur”, cea mai prestigioasă distincţie internaţională care promovează la nivel mondial iniţiativele din domeniul educaţiei de arhitectură şi mediu construit pentru copii şi tineri, au participat 71 de proiecte din 29 de țări de pe 4 continente. Jurizarea lor, programată inițial în aprilie 2020, a fost amânată cu un an, în speranța unei întâlniri față-în-față a membrilor juriului cu proiectele, însă și aprile 2021 ne-a adus împreună tot în format online.

Arh. Mina Sava a avut onoarea să fie parte a juriului alături de membrii invitați: Jan Gehl – arhitect și profesor universitar danez, ale cărui idei despre orașe pentru oameni au fost inspirația programului De-a arhitectura, Saria Sidky – profesor universitar de arte, un fervent avocat al educației prin artă în Egipt, Stan Neuman – scriitor și profesor de film documentar, francez (de origine cehă), și producător al seriei „Architectures/Baukultur” difuzată de ARTE, precum și alături de colegele mele din programul de lucru al UIA: Suzanne de Laval – arhitect suedez, co-directorul programului de lucru UIA – Architecture and Children, Carolina Pizarro – arhitect din Costa Rica, coordonatorul Arquitectura y Niñez de América – ANDA și Mia Roth-Čerina – arhitect croat, profesor asociat la Facultatea de Arhitectură a Universității din Zagreb și membru invitat al UIA WP Architecture and Children.

Luna iulie ne-a prins pregătindu-ne de implementarea proiectului „De-a arhitectura în camera mea”, aflat la a IV-a ediție, care se desfășoară în perioada 10-18 iulie 2021 (cu susținerea Atelier 21 și DS Smith Packaging Romania) la Timișoara. Proiectul, dedicat copiilor de 10-14 ani, este structurat sub forma unei serii de ateliere de vară. În cadrul lor, cu ajutorul tutorialului de materiale și a unui ghid practic de informații și inspirații realizat special pentru ei, copiii vor ilustra pe machete viziunea lor despre camera ideală, fiind inspirați și îndrumați de arhitecții din echipa De-a arhitectura, vor lucra alături de alți copii, vor face propunerea de amenajare şi filmul de prezentare a ideii lor și își vor expune rezultatul în fața tuturor participanților.

Tot în iulie am avut onoarea de a participa live pe Facebook ARQA și YouTube la „Conversații ANIDAR 2021: Arhitectură și copilărie” („Conversaciónes ANIDAR 2021: Arquitectura y Niñez”). Mina Sava, președinte De-a Arhitectura, împreună cu cercetătorul Jorge Raedó au creat un spațiu de reflecție și conversație despre legătura dintre copilărie și practica arhitecturii.

De asemenea, în lunile februarie, mai și iunie am continuat seria interviurilor „Iată cine suntem! Arhitecţii De-a Arhitectura povestesc” (începută în septembrie 2016) cu arh. Roxana Penișoara-Pîrvu, arh. Aurelia Axente-Stan, arh. Dana Cioran (Ardelean), ajungând la treizeci și șase în prezent. Prin intermedul acestei serii ne-am propus să vă familiarizăm cu activitățile membrilor Rețelei De-a arhitectura, atât din domeniile în care profesează, cât şi cu alte iniţiative din care fac parte şi care schimbă faţa lumii dincolo de cadrul pe care noi l-am oferit.

Iar în martie am publicat un nou interviu din seria PROFESIONIŞTII lansată în 2014. Cu noi a stat de vorbă Simona Covrig, profesoară de matematică la Școala Gimnazială Frasin și directoare a Școlii Gimnaziale Bucșoaia din județul Suceava. La De-a Arhitectura Simona i-a ghidat pe elevi, alături de arh. Iulia Cosovanu, în realizarea „Școlii vesele” din programul educațional „My School Can Be Cool” în anul școlar 2018-2019.

De 6 ani, pentru a împărtăși cu voi provocările și reușitele noastre, povestim pe blog și în newsletter-ul Doza De-a arhitectura, care ajunge în Inbox-ul vostru la fiecare final de lună. La începutul lui 2021 am dat un mic refresh buletinului lunar de informații și avem o nouă identitate vizuală. Și pentru că ne-am dorit să chestionăm orașul din toate unghiurile și prin toți porii avem și o rubrică dedicată, nou-nouță: Arhemoticon. Până acum au răspuns apelului și ne-au trimis perspectivele lor membrele fondatoare: arh. urb. Claudia Pamfil, arh. Miruna Grigorescu, arh. Eliza Yokina, arh. Corina Croitoru, dar și arh. Mihai Munteanu, voluntar De-a Arhitectura. Dacă doriți să urmăriți rubrica nouă și să fiți la curent cu știri din Rețeaua De-a arhitectura vă invităm să vă abonaţi la Doză prin formularul dedicat pe care îl găsiţi pe pagina principală a site-ului De-a arhitectura (în partea de jos).

Mulțumim tuturor celor care ne-au fost aproape, celor care au crezut și cred în noi, celor care își doresc ca educația de mediu construit să ajungă la cât mai mulți copii. Mulțumim voluntarilor, donatorilor, sponsorilor, partenerilor și tuturor prietenilor de-a arhitecturoși pentru că sunt alături de noi și mulțumim Ordinului Arhitecților din România pentru susținere!