De-a pedagogia
Sub umbrela De-a pedagogia sunt dezvoltate proiecte care ajută îndrumătorii noștri să faciliteze procesul de învățare al copiilor. Dacă profesorii au beneficiat în formarea lor de cursuri de pedagogie și au avantajul de a fi familizarizați cu copiii, arhitecții, atunci când încep să predea sau desfășoară ateliere, de multe ori se simt nepregătiți pentru a relaționa cu cei mici.
„De-a pedagogia – Colecție de metode și jocuri” (2020) este o selecție de metode și tehnici specifice educației non-formale și tradiționale cu rol de captare a atenției, de stabilire a unei atmosfere eficente de lucru în timpul atelierelor sau cursurilor De-a Arhitectura, dar și de energizare pentru momentelor în care se instalează apatia. Cu toții ne dorim copii atenți, interesați și implicați în timpul activităților desfășurate în cadrul atelierelor De-a Arhitectura sau în activitățile de la clasă. Lipsa de atenție este endemică în cultura noastră cu ritm rapid, cu atât de multe mijloace media și informații care ne distrag atenția. Cu toate acestea, este necesar să avem atenția copiilor încă de la începutul sesiunii pentru a stabili ordinea, pentru a ne urma planul zilei și pentru a facilita învățarea. Activitățile prezentate în acestă colecție trebuie adaptate în funcție de specificul grupului sau de personalitate a îndrumătorului.
„De-a pedagogia 2.0 – Metode și instrumente digitale de lucru colaborativ” (2022) a răspuns la provocările legate de predarea la distanță. Îndrumătorii își dădeau seama că emoția, bucuria întâlnirii cu copiii și modul de a interacționa cu ei, de a-i ghida, păreau greu de obținut sau de gestionat online, dar mai ales în varianta hibrid (elevii și profesorul în clasă, arhitectul online) și evitau acest gen de interacțiune, în special pentru că își aminteau cu nostalgie momentele petrecute la clasă. De aici s-a născut ideea de a identifica și de a le prezenta câteva exemple de bună practică în cadrul unor workshopuri online care să îi ajute în relaționare cu cei mici, chiar și atunci când sunt la mare distanță, să simtă că fac parte din grup, că pot transmite și simți emoție chiar și în această variantă, dar și să aibă acces la metode și instrumente de lucru colaborativ, potrivite specificului activităților De-a arhitectura.
Resurse:
- Materiale didactice: „De-a pedagogia – Colecție de metode și jocuri”: descarcă preview ▼
- Am scris despre program: vezi articole▼