„Ghidul My School Can Be Cool – resursă online pentru elevi în reimaginarea școlii” la webinar-ul UIA

De-a Arhitectura a participat în februarie 2021 la webinar-ul „Educație de mediu construit (BEE) și planificare școlară pentru și cu copiii” organizat de Grupul de lucru Arhitectura și Copiii al Uniunii Internaționale a Arhitecților (UIA). Mina Sava și Brîndușa Havași au povestit despre „My School Can Be Cool – resursă online pentru elevi pentru reimaginarea școlii lor”.

PROFESIONIŞTII: Simona Covrig, profesor și director

Revenim cu un nou interviu din seria PROFESIONIŞTII lansată în 2014. Simona Covrig este profesoară de matematică la Școala Gimnazială Frasin și directoare a Școlii Gimnaziale Bucșoaia din județul Suceava după ce la începutul carierei a profesat în medii defavorizate, în învățământul special sau în zone care se confruntau cu problem economice, probleme sociale. Simona a fost de acord să ne răspundă la întrebările din seria Profesioniştii, lucru pentru care îi mulţumim! Citiţi şi fiţi inspiraţi!

Căsuțele călătoare s-au plimbat online

Pe 30-31 ianuarie 2021 am invitat copiii de 6-9 ani și părinții acestora să ne însoțească în călătorie alături de căsuța lor în cadrul atelierului „Căsuțe călătoare”. Copiii au descoperit și exersat conceptul de specific al locului, modalitățile prin care cadrul natural influențează mediul construit și „transformă” clădirile, au învățat despre rolul pe care îl au locuitorii și comunitatea în modelarea orașelor și a satelor/așezărilor, toate acestea într-un mod ludic și distractiv, potrivit vârstei lor.

#GivingTuesday: Scrisori între clase, ediția a IV-a

Cu ce locuri din orașele sau satele voastre vă mândriți cel mai mult, ce obiective turistice sau locuri mai puțin cunoscute ați descoperit, cu o însemnătate aparte pentru voi, care piațete sau străduțe sau parcuri v-au rămas în suflet, ce vă place, dar și ce vă displace la comunitățile în care locuiți? Acestea sunt doar câteva dintre întrebările la care au fost invitați să răspundă elevii claselor I-IV înscriși în programele De-a arhitectura, în cadrul proiectului anual „Scrisori între clase” desfășurat în perioada 1-21 decembrie 2020 sub umbrela #GivingTuesday.

Iată cine suntem! Arhitecţii De-a Arhitectura povestesc: Roxana Penișoara-Pîrvu

Roxana Penișoara-Pîrvu a venit în familia De-a Arhitectura la București, în 2015, ca voluntar la clasă. Roxana iubește teatrul și să-i provoace pe copii la joacă și la visare, să le creeze un spațiu în care să își poată prezenta și susține ideile oricât de năstrușnice ar fi acestea. Vă invităm să citiţi mai departe şi să aflaţi povestea încă unui voluntar De-a Arhitectura.

„De-a arhitectura în școala mea” devine „My School can be Cool” și își deschide înscrierile pentru clase în anul școlar 2021-2022

Programul educațional „De-a arhitectura în școala mea” desfășurat sub acest nume în perioada 2015-2021 își schimbă imaginea și devine, începând cu 2021, „My School can be Cool”. După 5 ani în care am reușit să schimbăm școlile din România alături de elevi, profesori și arhitecți îndrumători, a venit momentul să scriem un nou capitol și să deschidem înscrierile pentru anul școlar 2021-2022 invitând profesorii să își înscrie clasa/școala în program.

De-a Arhitectura la webinar-ul UIA – Arhitectura și Copiii: „Cum să interacționăm cu copiii în vremea Corona”

Pe 27 noiembrie 2020 Grupul de lucru – Arhitectura și Copiii al Uniunii Internaționale a Arhitecților (UIA) și-a propus să discute în cadrul unui webinar o temă fierbine anul trecut și anume „Cum să interacționăm cu copiii în vremea Corona” („Dealing with Children in Corona Time”). Discuția a invitat 8 reprezentanți dintre țările membre ale Grupului de lucru să prezinte situația națională. Vorbitori din Brazilia, Bulgaria, Costa Rica, Ecuador, Liban, România, Singapore și Turcia au luat cuvântul în fața unui public format din peste 20 de naționalități.

„My school can be cool” – evaluarea elevilor

Evaluarea elevilor participanți la proiectul „My school can be cool” s-a efectuat în două etape: prima la finalul analizei și propunerilor, iar ce de-a doua la terminarea implementării propunerilor selectate. Dirigintele clasei, prof. Veronica Bakoș, care a fost trup și suflet alături de elevi pe tot parcursul proiectului, a completat chestionarul online de evaluare pentru fiecare elev.