Text: antropolog Gabriela Anghel
Editor: arh. Monica Popescu
Fotografii: realizate în cadrul activităților De-a Arhitectura, HundrED
Timp de citire: 15 minute
Perioada octombrie 2022 – martie 2023 a fost, ca de obicei, plină pentru Asociația De-a Arhitectura. Luna octombrie ne-a adus bucuria de a participa la Summitul Global HundrED de la Helsinki și, pentru al doilea an consecutiv, de a fi selectați printre cele mai promițătoare inovații în educație din colecția globală de anul acesta. Pe 7 și 14 octombrie 2022, alături de Siniat România, am avut plăcerea să invităm membrii și voluntarii De-a arhitectura, 40 de profesori și profesioniști ai mediului construit, la un atelier de „Comunicare și Public Speaking în online cu speaker Andrei Țigănaș”.
Pentru al doilea an consecutiv, „My School Can Be Cool”, programul de diagnostic și design participativ al Asociației De-a Arhitectura, a fost selectat printre cele 10 proiecte câștigătoare la Raiffeisen Comunități 2022. Am continuat să explorăm lumea mediului construit la atelierele din Clubul De-a arhitectura, majoritatea dintre acestea organizate în parteneriat cu alte organizații și muzee, am dezvoltat un nou proiect adresat liceenilor și studenților, „TU_act [Teens Urban Acupuncture]” și am făcut o retrospectivă după un deceniu de activitate în cadrul Adunării Generale De-a Arhitectura care a avut loc la final de an.
Din 2016, HundrED, organizație globală cu sediul în Finlanda, descoperă, cercetează și împărtășește inovații din întreaga lume care sunt un model în domeniul educației (5-18 ani) și le celebrează printr-un eveniment internațional. O listă scurtă de 173 de inovații a fost evaluată de 188 de membri ai Academiei HundrED formată din cadre universitare, educatori, inovatori, finanțatori și lideri din 113 țări. În total au existat 3.488 recenzii ale Academiei, bazate pe impactul și scalabilitatea inovațiilor analizate, care au fost apoi evaluate de echipa de cercetare HundrED ce a realizat selecția finală a celor 100 de inovații din 54 de țări. Cum a decurs Summit-ul ne-a povestit arh. Monica Popescu, Senior responsabil PR&Comunicare.
„Prezența la Summitul Global HundrED din acest an, întâlnirea cu inovatori din toate colțurile lumii, din Africa de Sud până în SUA, din Chile și Mexic până în Bhutan și India, din Botswana și Spania până în Finlanda și Canada, și lista poate continua, discutarea problemelor stringente care trebuie abordate în domeniul educației ne-au făcut să ne dăm seama că nu suntem singuri, că peste tot în lume educatorii lucrează din greu pentru a îmbunătăți la nivel local ceea ce sistemul educațional este prea lent să realizeze. Suntem din nou onorați că am fost selectați în HundrED Global Collection 2023, recunoscători pentru oportunitatea de a învăța de la colegii noștri și de a prezenta modul nostru unic de îmbunătățire a educației în România. Cu ajutorul profesorilor și specialiștilor mediului construit, care aduc experiența lor din lumea reală în sala de clasă, încercăm să îi formăm pe cei care vor construi lumea de mâine.” – arh. Mina Sava, Președinte De-a Arhitectura
În perioada 7-16 octombrie, la invitația The Institute, De-a Arhitectura a fost prezentă la a IX-a ediție a DIPLOMA Show 2022, care a avut loc la Combinatul Fondului Plastic din București. Pe 10 și 11 octombrie, în cadrul expoziției, s-au acordat Premiile De-a arhitectura de către două grupuri de elevi care au parcurs secțiunile de „Arhitectură” (în prima zi), respectiv „Arhitectură de Interior” și „Design de obiect” (în cea de-a doua zi). Atelierele, îndrumate de arh. Aurelia Axente-Stan și arh. Cristina Dumitrescu, împreună cu voluntar arh. Alina Andrei, au presupus mai întâi jurizarea, pe baza unor criterii date, a lucrărilor expuse în secțiunile vizate în cele două zile, urmată de transpunerea în desen a proiectului preferat, iar la final o eventuală negociere a unor punctaje egale pentru stabilirea câștigătorilor. Cum au decurs cele două zile ne-au povestit îndrumătoarele.
În noiembrie, ca în fiecare an, am lansat către profesori invitația de a-și înscrie clasele la unul dintre opţionalele integrate de educație de mediu construit din anul şcolar 2023-2024. Înscrierile s-au închis pe 15 martie, De-a Arhitectura primind peste 120 de aplicații.
Din dorința de a oferi liceenilor posibilitatea să își exprime viziunea cu privire la designul spațiului public, în acord cu nevoile lor, De-a Arhitectura a desfășurat în perioada noiembrie-decembrie 2022 proiectul „Urban-Up! TU_act [Teens Urban Acupuncture]” cu și pentru adolescenți, folosind un instrument de design thinking dezvoltat de asociație în cadrul programului „My School Can Be Cool”. Profesioniști ai mediului construit și studenți din cadrul Urban Up Fellowship, de la Universitatea de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu” din București, i-au ghidat pe tineri din postura de facilitatori și „traducători” ai ideilor lor într-o idee de amenajare a spațiului public – o intervenție de acupunctură urbană – un spațiu utilizat conform nevoilor lor, dar și un spațiu de exprimare creativă. Proiectul a fost finanțat de Primăria Municipiului București prin ARCUB în cadrul programului „București RE:imaginat” – Burse de idei pentru proiecte culturale.
Finalul de an ne-a adus împreună, membri noi și vechi, la o nouă Adunare Generală De-a Arhitectura care a avut loc pe 10 decembrie, online, pe platforma ZOOM. „Casa” reuniunii a fost binecunoscutul spațiu virtual de lucru De-a arhitectura, platforma Miro, unde membri noi și vechi ai asociației s-au reunit preț de trei ore pentru a face bilanțul anului ce tocmai se încheia, dar și pentru a formula o abordare pentru anul ce urma.
Timp de trei ore am făcut o retrospectivă a ultimei decade, am povestit despre planurile pentru anul 2023, am prezentat proiectele desfășurate în anul 2022 și modul în care au decurs acestea, am prezentat membrii noi și procesul de votare pentru a le face intrarea oficială în asociație, am prezentat și am votat un nou membru în Consiliul Director. Ultimul subiect de pe listă a fost o invitație către o rezoluție și o viziune comună: să ne imaginăm unde va fi și cum va arăta asociația peste încă 10 ani.
Devenit deja o tradiție, proiectul care care a reușit să creeze „punți ale prieteniei între școlile din România”, „Scrisori între clase”, a ajuns la a VI-a ediție și s-a desfășurat în luna decembrie la 43 de clase din 11 orașe din țară. Despre cât de entuziasmați au fost cei mici și ce a ieșit din mânuțele lor, despre cum și-au diversificat metodele de expresie, dezvoltând creații autentice și originale, ne-a povestit arh. Ioana Rizea, coordonatoarea acestui proiect. Despre ediția precedentă am făcut o retrospectivă aici.
La început de an 2023 De-a Arhitectura a lansat o nouă serie de interviuri centrate pe educația de mediu construit (Built Environment Education – BEE), care va completa seria „De vorbă cu membrii UIA – Architectura şi Copiii” lansată în 2020, cu membrii Programului de lucru Arhitectura și Copiii al Uniunii Internaționale a Arhitecților (UIA).
„Considerăm că este vital să creștem gradul de conștientizare despre educația de mediu construit (BEE) în întreaga lume, fie că vorbim cu organizații sau inițiative din cadrul Programului de lucru al UIA sau nu. Evidențierea organizațiilor, programelor sau indivizilor care implementează activități BEE, schimbul de experiențe și învățăminte, răspândirea informațiilor și a cunoștințelor noastre comune pe acest subiect sunt câteva dintre modalitățile prin care putem crește acest domeniu, educa publicul asupra problemelor importante și vedea o îmbunătățire a mediului înconjurător. Am început noua serie cu un interviu din Ungaria, cu prietenul nostru András Cseh, care a venit la prima conferință De-a Arhitectura dedicată educației de arhitectură pentru copii în 2014 – De-a arhitectura Talks.” – coordonator serie arh. Monica Popescu
Pe 30 ianuarie 2023, la sediul Ordinului Arhitecților din România, în București, a avut loc jurizarea selecției naționale a Premiilor „Cuburile de aur” 2020-2023. Din juriul selecției naționale au făcut parte arhitecți și alți profesioniști cu activitate relevantă în domeniul educației sau mass-media, printre care și doi membri ai Asociației De-a Arhitectura, membru fondator arh. Eliza Yokina și membru asociat arh. int. Mădălina Bold.
Din 2021 „Doza De-a arhitectura”, newsletter-ul nostru lunar, are o rubrică nouă, „Arhemoticon”, o secțiune de opinie cu invitați. Ne bucurăm să vedem cum crește de la an la an și ne face plăcere să citim ce au de spus „oaspeții” noștri lunari. În februarie, Rodica Săvulescu ne-a povestit despre proiectul său #ArchiFaces și cum să vezi frumusețea Bucureștiului chiar și atunci când ai impresia că orașul nu are nimic bun să îți ofere. În martie, Ilinca Pop, arhitect, doctorand la Universitatea de Arhitectură şi Urbanism „Ion Mincu” din Bucureşti (UAUIM), asistent în cadrul catedrei Istoria și Teoria Arhitecturii și Conservarea Patrimoniului UAUIM, ne-a fost invitată pentru prima oară la secțiunea de opinie „Arhemoticon” și a vorbit despre expriența sa alături de Societatea Utopică Euxine în proiectul „Curtea lui Pherekyde”.
„Ce faci atunci când toată lumea are dreptate, dar calitatea arhitecturală e cea care ridică problemele cele mai acute? Cum construim comportamente urbane care să arate că nu e nevoie să așezăm porți pe limitele între spațiul privat și cel public? Poate tot facilitatorii comunitari au misiunea cea mai importantă când ce trebuie să învățăm e să locuim împreună, iar cel mai important lucru cred că e să rămânem în permanență implicați în dialog.” – arh. Ilinca Pop
La început de an am revenit cu vești din programul educațional „De-a arhitectura mini” dedicat elevilor din clasele I și a II-a, prin intermediul căruia cei mici sunt invitați să descopere lumi fantastice alături de două personaje și să se aventureze prin orașe de poveste, să cutreiere cetăți și castele. Ne-a povestit arh. Laura Cotoban, îndrumător la clasele I I și I P din Montessori School of Bucharest. „De-a arhitectura mini” este un program educațional al programului cultural: „De-a arhitectura – educație de arhitectură și mediu construit”, program cultural susținut de Ordinul Arhitecţilor din România din „Timbrul Arhitecturii”.
O lună mai târziu, în februarie 2023, noutățile au venit tot de la Montessori School of Bucharest, de această dată de la copiii de 9-12 ani care urmează în acest an programul educațional „De-a arhitectura în orașul meu” . Prin expediții în oraș, experiment, joc și prezentări vizuale, elevii achiziționează informații în prima parte a cursului, iar în cea de-a doua aplică practic ce au învățat anterior, lucrând împreună, în echipe, la un proiect comun. Despre parcursul elevilor de la MSB ne-a povestit arh. int. Alina Andrei, îndrumător alături de prof. înv. primar Nicoleta Beldiman.
Primul parteneriat cu o primărie locală semnat de Asociația De-a Arhitectura pentru derularea programului educațional „My School Can Be Cool” a continuat și în anul școlar 2022-2023 la Colegiul Național „Traian Lalescu” din Reșița, jud. Caraș-Severin. În octombrie 2022 proiectul „My School Can Be Cool CNTLR” a luat mențiune la competiția de proiecte BETA – Bienala timișoreană de arhitectură 2022, la secțiunea Inițiative/Experimente/Viziuni în arhitectură. Propunerile elevilor pentru o „școală cool” au fost detaliate ca studiu de soluție, respectiv, proiect tehnic de către tânăra echipă de arhitecți a biroului 313 Design & Architecture.
Pe 20 decembrie 2022 grupul de elevi din clasele X-XII, îndrumat de dr. arh. Brîndușa Havași, Georgeta Raicu, profesor de geografie, Loredana Budugan, profesor de arte vizuale, alături de Camelia Radovan, consilier proiecte educative, a invitat elevii, profesorii, părinții, absolvenții și pe toți cei interesați la prezentarea proiectului „My School Can Be Cool” la Colegiul Național „Traian Lalescu”. Elevii înscriși în proiect și-au prezentat concluziile analizei spațiilor școlii, chestionarului adresat utilizatorilor și propunerile lor de îmbunătățire a spațiilor școlii reprezentate în machetă. Vă invităm să aflați mai multe de aici.
De asemenea, pentru al doilea an consecutiv, „My School Can Be Cool” a fost selectat printre cele 10 proiecte câștigătoare la Raiffeisen Comunități 2022 (din 123 de proiecte participante la concurs) și este finanțat de Raiffeisen Bank, cu 50 000 lei, sumă ce va fi utilizată pentru derularea programului și implementarea proiectelor câștigătoare la sesiunea de finanțare a asociației.
În anul școlar 2022-2023 șapte școli s-au înscris în program, aproximativ 200 de elevi de gimnaziu și liceu vor deveni mai conștienți, responsabili și implicați în modelarea spațiilor școlii conform nevoilor lor. Școlile și liceele care au dorit să implice elevii în reimaginarea școlii lor alături de Asociația De-a Arhitectura sunt: Colegiul Tehnic INFOEL Bistrița (Bistrița, jud. Bistrița), Școala Gimnazială Nr. 311 (sector 6, București), Liceul Teoretic „Eugen Pora” (Cluj-Napoca, jud. Cluj), Școala Gimnazială „Andrei Mureșanu” (Ploiești, jud. Prahova), Școala Gimnazială Bucşoaia (Frasin, jud. Suceava), Școala Gimnazială „I. G. Duca” (sector 5, București), Școala Smart Kids (sector 1, București). Am povestit despre ediția din acest an aici.
Mulțumim Ordinului Arhitecților din România (OAR) care, alături de Raiffeisen Bank, finanțatorul din acest an al programului, sprijină „My School Can Be Cool” și celelalte programe ale Asociației De-a Arhitectura prin taxa „Timbrul Arhitecturii”.
Ultimele șase luni ne-au demonstrat încă o dată cât de mare este nevoia copiilor de a înțelege mediul construit și de a explora orașul într-o manieră ludică. Numărul atelierelor desfășurate individual sau în parteneriat cu diferite organizații a crescut și ne-a oferit satisfacția că suntem pe drumul cel bun și ne-a dat imboldul de a duce mai departe ceea ce facem atât de bine.
Unfinished în colaborare cu De-a Arhitectura a organizat pe 2 octombrie 2022 atelierul față în față pentru copiii de 8-11 ani, „Povești neterminate despre case” („Unfinished Stories about Houses”). Atelierul, conceput de arh. Eliza Yokina, membră fondatoare De-a Arhitectura, în colaborare cu arh. Ana Irina Lupu și scriitorul și trainerul Iulian Tănase, a explorat povestirea prin vise și case, folosind scrierea creativă și design thinking-ul.
Pe parcursul lunii octombrie 2022, la invitația BETA – Bienala timișoreană de arhitectură, am desfășurat seria de ateliere „Detectivii urbani” dedicată copiilor de 9-12 ani, 12-15 ani și 15-18 ani. Sub îndrumarea coordonatorilor locali, dr. arh. Brîndușa Havași, arh. Maria Sgîrcea, arh. Andreea Pătroi și arh. Pepe Peralta Guerrero, pe parcursul a cinci zile, 14, 15, 18, 20 și 21 octombrie 2022, copiii și adolescenții au avut ocazia să exploreze spațiile interioare și exterioare ale expoziției într-o manieră ludică și informală care le-a stimulat curiozitatea și spiritul de observație. Seria de cinci ateliere gratuite a fost susținută de Primăria Municipiului Timișoara prin Centrul de Proiecte și Ordinul Arhitecților din România prin „Timbrul Arhitecturii”. Despre modul în care s-au îmbinat atelierele în structura acestui eveniment, aflat la a IV-a ediție, ne-a povestit pe larg dr. arh. Brîndușa Havași.
Tot în luna octombrie, dar la București, Asociaţia De-a Arhitectura a organizat pe 8 octombrie 2022, în parteneriat cu Muzeul Național de Artă al României (MNAR), atelierul „Ce citim în ruine” dedicat copiilor de 9-12 ani, în cadrul expoziției „Nostalgie. Amintire. Regăsire. Peisajul european și ruina în secolele XVI-XIX”. Creat de arh. int. Mădălina Bold, arh. Cristina Dumitrescu, arh. Mina Sava și arh. Diana Stancu special pentru această expoziție, atelierul a invitat copiii și adolescenții să descopere diferite moduri de reprezentare a ruinelor de-a lungul timpului și să creeze firul vieții unor (fragmente de) clădiri.
În perioada octombrie-decembrie 2022, asociația a desfășurat o serie de ateliere la bienala de arhitectură Arhitectura.6, un eveniment organizat în parteneriat cu Filiala Teritorială Sibiu-Vâlcea a Ordinului Arhitecților din România (OAR), Filiala Teritorială Brașov-Covasna-Harghita a Ordinului Arhitecților din România și Filiala Teritorială Mureș a Ordinului Arhitecților din România, finanțat din „Timbrul Arhitecturii”.
Astfel, pe 16 și 23 octombrie 2022, în parteneriat cu Filiala Teritorială Sibiu-Vâlcea a OAR, De-a Arhitectura a organizat atelierul „De-a arhitectura în camera mea” dedicat copiilor de 8-12 ani. La atelier copiii au ilustrat pe machete viziunea lor despre camera ideală, fiind inspirați și îndrumați de arhitecții din echipa De-a Arhitectura Sibiu.
Pe 29 octombrie 2022, în parteneriat cu Filiala Teritorială Sibiu-Vâlcea și Filiala Teritorială Brașov-Covasna-Harghita, a avut loc atelierul „Arhipălării faimoase” dedicat copiilor de 7-12, urmat de atelierul „Turnuri cu capul în nori” dedicat copiilor de 6-10 ani și de atelierul „Orașe cu străzi pe ape” dedicat copiilor de 6-12 ani.
Pe 7 decembrie 2022, în parteneriat cu Filiala Teritorială Mureș, Filiala Teritorială Sibiu-Vâlcea și Filiala Teritorială Brașov-Covasna-Harghita, Asociaţia De-a Arhitectura a desfășurat atelierul „Centrul orașului meu @Reghin” dedicat adolescenților de 14-18 ani.
Iar pe 10 decembrie 2022, în parteneriat cu Filiala Teritorială Mureș, Filiala Teritorială Sibiu-Vâlcea și Filiala Teritorială Brașov-Covasna-Harghita, copiii de 6-10 ani s-au bucurat de atelierul „Orașul viu”.
Tot pe 10 decembrie 2022, dar la București, De-a Arhitectura a organizat în parteneriat cu Muzeul Național de Artă al României (MNAR), atelierul „Ce citim în ruine” dedicat adolescenților de 12-15 ani, în cadrul expoziției „Nostalgie. Amintire. Regăsire. Peisajul european și ruina în secolele XVI-XIX”.
Și pentru a intra în atmosfera de sărbătoare, în parteneriat cu Filiala Teritorială București a Ordinului Arhitecților din România, De-a Arhitectura a desfășurat pe 17 decembrie 2022 atelierul „Satul luminat” dedicat copiilor de 6-9 ani. Atelierul și-a propus să îi facă pe copii să cunoască modul de locuire al moșilor și al strămoșilor lor, materialele folosite la construcția caselor de către aceștia, să înțeleagă legătura și respectul profund dintre oameni și natură.
Tot în parteneriat cu Muzeul Național de Artă al României (MNAR), la final de 2022 și început de 2023, au avut loc două ateliere dedicate copiilor de 9-12 ani având ca temă „arta de a locui…”, dar nu oricum, ci în cadrul unor case-muzeu. Astfel, pe 12 noiembrie 2022, cei mici au avut posibilitatea să descopere Casa Melik, cunoscută și ca Muzeul Theodor Pallady, și pe 14 ianuarie 2023 au mers în vizită la Muzeul K.H. Zambaccian. Cu ocazia celor două incursiuni participanții au aflat povestea a două clădiri construite și transformate în timp pentru a găzdui nu doar oameni, ci și artă. Prin explorare, desen și bricolaj ei au cercetat, surprins și interpretat particularități ale atmosferei acestor case cu parfum de colecție. Ambele ateliere au fost îndrumate de arh. Cristina Dumitrescu și arh. Diana Stancu, cu sprijinul arh. Mina Sava și arh. Aurelia Axente-Stan. Diana ne-a povestit cum au decurs evenimentele.
Pornind de la un paragraf din „Alice în Țara Minunilor” ne-am imaginat că am putea crește atât de mult încât să putem privi lumea în ansamblu, apoi am invitat copiii într-o călătorie virtuală, prin lume, în care aceștia au avut posibilitatea să descopere clădiri faimoase ce le-au fost sursă de inspirație pentru „parada arhipălăriilor faimoase”. Atelierul „Arhipălării faimoase” dedicat copiilor de 6-9 ani a fost organizat în parteneriat cu Filiala Teritorială București a Ordinului Arhitecților din România care ne-a fost gazdă pe 28 ianuarie 2023. Cei mici au fost îndrumați de arh. Ioana Moraru (Aron) alături de voluntarele arh. Roxana Penișoara-Pîrvu și arh. Diana Stancu (Jinaru). Ioana a împărtășit cum au decurs cele trei ore de explorări și ce a ieșit din mânuțele și mințile dibace ale copiilor.
A urmat pe 4 februarie 2023 atelierul „Oraşele dintre coperţi” dedicat copiilor de 9-12 ani desfășurat în parteneriat cu Filiala Teritorială București a Ordinului Arhitecților din România și pe 11 februarie atelierul „Cum descâlcim perspectiva” organizat în parteneriat cu Muzeul Național de Artă al României (MNAR) dedicat adolescenților de 12-15 ani.
În perioada octombrie 2022 – martie 2023 am continuat seria provocărilor online #DeaArhitecturaAcasa inițiate la începutul pandemiei. Copiii cu vârste între 6 și 18 ani s-au bucurat să exploreze lumea mediului construit în cadrul următoarelor provocări, în română și engleză: Challenge 6.1 #DeaArhitecturaAcasa: Reinventează-ți școala!, Challenge 11 #DeaArhitecturaAtHome: Monument, who are you?, Challenge 14 #DeaArhitecturaAtHome: Arch-happy Calendar, Challenge 15 #DeaArhitecturaAtHome: Sense your House!.
Ca în fiecare an de la lansarea sa în 2016 am continuat seria interviurilor „Iată cine suntem! Arhitecţii De-a Arhitectura povestesc” cu arh. Alexandra Berdan, arh. Iulia Pătru, arh. Carmina Gheorghiță, arh. Diana Stancu (Jinaru), ajungând la patruzeci și trei în prezent. Prin intermediul acestei serii ne-am propus să vă familiarizăm cu activitățile membrilor Rețelei De-a arhitectura, atât din domeniile în care profesează, cât şi cu alte iniţiative din care fac parte şi care schimbă faţa lumii dincolo de cadrul pe care noi l-am oferit.
La final de 2022 seria PROFESIONIŞTII, lansată în 2014, s-a îmbogățit cu un nou invitat, Maria Duda, fondator BAZA. Deschidem orașul, realizator emisiune și podcast „Experiența urbană”, difuzat pe Radio Seven și Mixcloud, mentor în proiectul „Urban Up Fellowship – Let’s help Urban Up Grow Up” și invitată în fața liceenilor în proiectul „TU_act [Teens Urban Acupuncture]”, ambele desfășurate de Asociația De-a Arhitectura sub umbrela programului „Urban Up”.
În ianuarie 2023 ne-am bucurat să aflăm mai multe despre Răzvan Voinea, președintele Asociației Studio Zona și mentor în proiectul „Urban Up Fellowship – Let’s help Urban Up Grow Up”, urmat în luna următoare de Ioana Micleușanu, arhitect la ARHIRATZE, mentor la rândul ei în proiectul mai sus menționat.
Asociaţia De-a Arhitectura este o organizaţie culturală formată din profesioniști ai mediului construit şi profesori care dezvoltă, implementează şi promovează educaţia de arhitectură şi mediu construit pentru publicul larg, în vederea conştientizării şi a cunoaşterii valorilor arhitecturii, design-ului şi ale urbanismului. Programele educaţionale se desfăşoară cu precădere în şcoli sub forma cursurilor opţionale, dar şi în muzee şi în cadrul evenimentelor de arhitectură şi design.
Într-un deceniu programele şi activităţile asociației au ajuns la peste 30.000 de elevi din şcolile de stat, de la ciclul primar la liceu, implicând aproximativ 1100 profesori și 1000 arhitecți voluntari.
Ordinul Arhitecţilor din România (OAR) finanţează o parte a programelor Asociaţiei De-a Arhitectura prin „Timbrul Arhitecturii”. Programul cultural De-a arhitectura a fost iniţiat în 2011, iar din anul 2016 OAR a decis ca acest program să devină program cultural prioritar deoarece răspunde celor cinci criterii ale programelor culturale prioritare: amploarea, singularitatea, unicitatea, complexitatea şi calitatea.
Mulțumim sponsorilor: Holcim România, Siniat România, Digital Spirit, HANSEN ergonomics studio, Indaco Systems, ZOISS Home Design, AFI Park Floreasca.
Mulțumim partenerului strategic Ordinul Arhitecților din România care finanțează programul cultural De-a arhitectura din „Timbrul Arhitecturii”.