În 2017, ca urmare a prezentării susţinute la Madrid în ianuarie 2016 la „III Encuentro Internacional de Educación en Arquitectura para la infancia y la juventud”, De-a Arhitectura a primit o invitaţie oficială de a-şi prezenta proiectele şi experienţa educaţională cu copii/tineri şi arhitectură, cu focus/prin lentila educaţiei ca mijloc de a obţine o mai mare justiţie socială.
Alături de alţi actori din întreaga lume care activează în acelaşi domeniu, De-a Arhitectura a fost invitată să scrie un articol în revista universitară de limbă spaniolă „Revista Internacional de Educación para la Justicia Social (RIEJS)”, 2017, 6(1), 301-310, ediţie specială coordonată şi co-editată de Santiago Atrio (Decan la Facultatea de Educaţie, Universitatea Autonomă din Madrid, Spania) şi Jorge Raedó (Osa Menor) şi dedicată educaţiei de arhitectură pentru copii.
Acest jurnal spaniol face parte din cea mai citită reţea de reviste ibero-americană, RINACE. Revista acceptă materiale în spaniolă, engleză şi portugheză, iar articolele sunt traduse în limba spaniolă. În cel mai recent număr, dedicat pedagogiei critice şi justiţiei sociale, contribuţiile au provenit de la autori precum Henry Giroux, Peter McLaren şi Michael Apple.
Articolul De-a Arhitectura s-a intitulat „Making a Difference in Education through Built Environment Education” („Cum să schimbi lucrurile în educaţie prin intermediul educaţiei de mediu construit”) şi a fost scris de arh. Mina Sava, preşedinte De-a Arhitectura, şi arh. urbanist Vera Marin, vicepreşedinte De-a Arhitectura.
„Prezentul text este o mărturie despre credinţele şi acţiunile unui grup de oameni care creşte în fiecare an, legat de educaţia de mediu construit în România. Oferind informaţii şi instrumente pentru înţelegerea mediului în care trăim, oamenii sunt mai bine pregătiţi să facă alegeri, să analizeze o situaţie specifică, să evite să fie înşelaţi. În acest fel aceasta este o cale spre o mai mare justiţie socială. Istoria acestui grup nu este lungă: a început doar cu 5 ani în urmă. Mai mult, povestea este spusă de doi membri ai grupului (înregistrat ca ONG în urmă cu trei ani). Deci, nu vă aşteptaţi la un text academic, obiectiv, bazat pe cercetări atent proiectate cu o mulţime de date colectate şi analizate, dar mai mult un eseu despre principii, idei, despre moduri de a face o diferenţă în sistemul de învăţământ. Fiecare copil are dreptul să ştie despre procesele complexe care transformă mediul construit în care el sau ea trăieşte. Acest tip de educaţie întăreşte ideile de a fi parte a societăţii, contribuind, arătând respect pentru patrimoniu, pentru ceilalţi şi dezvoltă creativitatea copiilor, gândirea critică şi practică.
Cuvinte cheie: educaţie, mediu, voluntari, arhitectură.” – pg. 301, „Revista Internacional de Educación para la Justicia Social (RIEJS)”, 2017, 6(1), 301-310