În anul școlar 2014-2015 am făcut echipă la clasa a IV-a cu prof. înv. primar Cătălina Mirela Ganea în cadrul cursului opțional De-a arhitectura în orașul meu. Colaborarea a decurs minunat, de aceea încă din vară am decis ca anul următor (2015-2016) să continuăm în aceeași formulă cu clasa pregătitoare. De-a arhitectura MINI este un curs extracurricular propus pentru clasele 0, I și a II-a. Pentru că ne-am dorit încă de la început să lucrăm cu această generație până în clasa a IV-a, din clasa a III-a optând pentru cursul opțional, am avut multe dezbateri cu Cătălina încercând să găsim soluția ideală pentru a implementa cursul De-a arhitectura MINI pe o durată de trei ani.
După prima vizită la școală am descoperit o echipă de 32 de copii creativi, curioși și veseli. Tot atunci, am parcurs prima lecție din ghid, însă ne-am reamintit că în acest fel vom finaliza cursul în primul an și planul nostru inițial nu ar mai fi funcționat. Așadar, am decis împreună: trebuie să avem un ritm mai lent, să introducem alte lecții printre cele propuse în ghid, fără a uita care este scopul nostru și ce obiective avem. Așa am planificat următoarea lecție ce avea să fie o lecție deschisă. Pentru că totul se lega frumos și ideile curgeau natural, imediat ce le-am trecut pe hârtie ne-am dat seama că această lecție trebuie să fie o lecție cu invitați de tot felul pentru că totul părea să fie extrem de interesant.
Marți, în data de 20 octombrie, a avut loc lecția deschisă, minuțios pregătită, la clasa pregătitoare a prof. înv. primar Cătălina Mirela Ganea, Școala Gimnazială Nr. 195, Sector 3, București. Având ca punct de plecarea povestea lui Grifonel și a Semințicăi, am creat în jurul celor doi zmei o situație distractivă, dar mai ales educativă cu o scenografie ce conținea elemente cheie: cutie cu surprize, pahare cu semințe de tot felul, coșulețe de tip origami. Întreaga activitate a făcut trimitere către matematică, științe, comunicare, arte vizuale și abilități practice, ca un sistem integrat de predare și învățare. Invitații, trei părinți ai elevilor și arh. Mina Sava, nu doar că au participat la lecția deschisă, ci s-au implicat în mod activ, având și ei rolul lor în cadrul acestei activități.
Prof. înv. primar Cătălina Mirela Ganea lucrează cu multă pasiune, este creativă și se implică în tot ceea ce face cu grijă și atenție pentru fiecare detaliu. Are încredere în elevii săi și nimic nu i se pare imposibil de realizat. Atunci când îi spun că am impresia că nu ne va ajunge timpul, mă liniștește și îmi reamintește că nu voi fi singură la clasă. Și așa este: mă sprijină pe tot parcursul lecției și, împreună cu elevii clasei pregătitoare, învăț multe lucruri doar fiind prezentă în sala de clasă. De fapt, cum am mai spus, lucrăm ca o echipă!
Alte impresii vă las mai jos:
prof. înv. primar Cătălina Mirela Ganea: „Am avut lecție deschisă, cu invitați speciali: arhitecți și părinți. Semințica a trimis prin arhitect Ioana Rizea niște cutiuțe cu surprize. Ne-am folosit de simțuri (auz, pipăit și văz) pentru a ghici ce se ascunde în pahare. Am format mulțimi, am numărat elementele, am scris cifrele, am discutat despre utilitatea semințelor. Invitații au scris de ce au venit și, la sfărșitul orei, ce le-a placut. De asemenea au confecționat niste coșulețe. Eu și Ioana am făcut o magie și cosulețele s-au umplut cu…bomboane! 🙂 Și copiii au făcut o magie pentru noi. A fost mi-nu-nat!”
arh. Mina Sava: „Ieri am făcut cunoștință cu cea mai isteață și cuminte clasă pregătitoare, cea a doamnei Catalina Ganea de la Școala Gimnazială 195 din București și am asistat la o minunată lecție de învățare experiențială inspirată de cursul De-a arhitectura MINI. Le urăm bun venit în povestea De-a arhitectura!”
părinții invitați:
- „A fost o oră plină cu lucruri interesante și instructive. Copiii s-au implicat și și-au dezvoltat abilitățile.”
- „Ora a fost foarte interactivă, cu probe de perspicacitate, dezvoltarea simțurilor. Clasa noastră este extrem de cuminte și ordonată.”
- „A fost o lecție minunată, iar voi ați fost extraordinari. Bravo!”
Text: arh. Ioana Rizea