GOODYEAR te întreabă: Cât de vizibil ești pe stradă?

11/12/14 | Uncategorized

Zile ploioase sau cu ninsoare, drumuri alunecoase, ceață și întuneric atât dimineața devreme cât și seara târziu: iată numai câteva aspecte negative ale vremii de toamnă târzie și iarnă, pe care cei care se deplasează pe stradă trebuie să le aibă în vedere, indiferent dacă sunt la volan, dacă merg pe jos sau sunt pe bicicletă. Din cauza vizibilității scăzute, cele mai multe coliziuni dintre mașini și pietoni au loc toamna și iarna. Acesta este unul din motivele pentru care Goodyear a lansat o nouă campanie de informare și de conștientizare prin care atrage atenția pietonilor asupra necesității de a purta accesorii reflectorizante, acestea putând preveni un accident și astfel putând salva vieți.

În Uniunea European, în jur de 30.000 de oameni mor anual pe stradă. 40% dintre victime sunt participanți la trafic vulnerabili: pietoni, bicicliști, conducători de mopede sau motocicliști. Majoritatea dintre aceste accidente grave se întâmplă la începutul iernii, preponderent dimineața și seara. Acestea sunt momentele în care oricine se mișcă pe stradă, pe marginea drumului sau prin locurile special amenajate pentru pietoni, este expus riscului de a nu fi văzut de conducătorii auto aflați în trafic. Atât mașinile cât și bicicletele sunt obligate să poarte lumini. Pietonii, deși sunt considerați cei mai vulnerabili participanți la trafic, nu sunt supuși unei astfel de obligații. De mai bine de câțiva ani, proiectele derulate de Goodyear Dunlop Tires au venit în sprijinul creșterii siguranței tuturor participanților la traficul rutier. În această toamnă, Goodyear lansează această nouă campanie centrată pe îmbunătățirea vizibilității pietonilor în trafic prin încurajarea purtării de accesorii reflectorizante. “Mulți oameni nu realizează riscul potențial la care se expun atunci când de desplasează pe stradă. Mulți dintre ei se angajează în traversare pe trecerea de pietoni fără să se gândească. Fiecare pieton ar trebui să știe că faptul de a purta haine închise la culoare îi face aproape invizibili pentru conducătorii auto aflați în trafic. Dacă conducătorul auto nu-i vede la timp, acesta poate să nu reacționeze suficient de repede pentru ai evita pe pietoni în siguranță,” a precizat Raluca Boțan, Marketing Manager CEE. Distanța de frânare pe carosabil uscat este de aproximativ 40 de metri, unui conducător auto ce rulează cu 90 de km la oră fiindu-i necesari 38 de metri (adică 1,5 secunde) pentru a conștientiza pericolul și pentru a reacționa. De aceea, este foarte important pentru conducătorii auto să vadă pietonii și bicicliștii la timp. Acest scop poate fi foarte bine deservit de accesoriile reflectorizante care pot reflecta lumina farurilor de la o distanță mai mare de 200 de metri.

Campania a început oficial pe 22 octombrie, zi pe care Goodyear declarat-o Ziua Siguranței Goodyear, și are în vedere distribuirea în mai multe țări din Europa de materiale informative ce au în vedere promovarea accesoriilor reflectorizante.

Pentru cei mici, Goodyear a pregătit de asemeena un joc educativ, o aplicație pentru smartphone și tabletă, numit Goodyear Kids Safety. Aplicația va ajuta copii să exerseze regulile de bază ale siguranței rutiere și să deprindă comportamentul sigur în trafic, precum traversarea străzii pe culoarea verde a semaforului sau purtarea vestelor reflectorizante și a altor accesorii reflectorizante. Jocul poate fi descărcat gratuit din AppStore sau GooglePlay Store.

20141208_115450 20141208_115732 20141208_115618