Pe 16 şi 17 mai 2017 a avut loc la Liceul Teoretic „William Shakespeare” din Timişoara, atelierul „De-a design-ul de mobilier urban”, desfăşurat în cadrul activităţilor Săptămânii „Şcoala Altfel”.
Îndrumat de arh. Laurenţiu Stoian, atelierul a reprezentat pentru elevi o scurtă introducere în ceea ce înseamnă creativitate şi materialitate, ţinând seama de programa şcolară care oferă prea puţină atenţie acestui aspect. În general, aceasta face abstracţie de ideile elevilor şi de cum ar putea fi ele puse în practică. În acest context, demersul atelierului „De-a design-ul de mobilier urban” şi în general a tot ce înseamnă programul De-a arhitectura sunt binevenite. Este lucrul pe care îl putem face în calitate de arhitecţi implicaţi şi interesaţi de procesul de educare, ce poate schimba modul de gândire al viitorilor adulţi, vis-a-vis de tot ce înseamnă dezvoltarea spaţiilor din jurul nostru: dezvoltarea comunităţii.
În cele două zile de lucru cu copiii clasei a V-a, lucrurile au început să progreseze de la nivelul primei zile, în care interesul lor a fost destul de limitat, până în ziua a doua când au început să se elibereze de incertitudini şi reţineri şi să pună în practică ideile avute.
Rezultatele au fost încurajatoare pentru perioada de timp limitată şi, mai ales, pentru lipsa de exerciţiu practic creativ. Conform atelierului, au rezultat machete ce au reprezentat un sit ales de fiecare elev în parte (parc, grădina bunicilor, malul mării, etc.) unde au fost introduse elemente de mobilier urban, în general locuri pentru stat, dar nu numai.
Surprinzător a fost totuși, pentru acest exerciţiu rapid, concretizarea câtorva dintre obiectele foarte interesante de design, şi asta la o clasă a Liceului Teoretic „William Shakespeare” din Timişoara, liceu cu caracter filologic, ce pune accent mai degraba pe învăţarea limbii engleze.
Text: arh. Laurenţiu Stoian