Noutăți
„My School Can Be Cool” parte din programul „Începe la școală” inițiat de ING Bank și dezvoltat împreuna cu 4 ONG-uri
„My School Can Be Cool”, programul educațional al Asociației De-a Arhitectura dedicat elevilor de gimnaziu și liceu, se va desfășura în următorii 2 ani în cadrul programului „Începe la școală”, inițiat și dezvoltat de ING Bank România împreună cu Școala Încrederii, Asociația De-a Arhitectura, CSR Nest și Centrul de Evaluare și Analize Educaționale (CEAE). Mai multe detalii despre inițiativă, despre obiectivele noastre și despre partenerii noștri din proiect găsiți mai departe, în comunicatul de presă al ING Bank.
Iată cine suntem! Arhitecţii De-a Arhitectura povestesc: Mihai Grapă
Mihai Grapă s-a alăturat echipei De-a Arhitectura din Brașov în 2017, ca voluntar în programele educaționale din școli – „De-a arhitectura mini” și „De-a arhitectura în orașul meu”. Mihai a făcut echipă bună și îndelungată cu prof. înv. primar Mihaela Mareș și, deși inițial i-a fost frică să meargă la clasă, în fața copiilor (așa cum des aflăm și de la alți arhitecți voluntari), ne bucurăm că și-a înfrânt temerile și ne este alături de atâția ani în județul Brașov. Mihai are un dar al povestitului, așa cum veți afla din rândurile ce urmează, prin urmare vă invităm să îî citiți povestea și să cunoașteți un alt voluntar dedicat al De-a Arhitectura.
Despre educație de ziua ei
Din 2021 „Doza De-a arhitectura”, newsletter-ul nostru lunar, găzduiește rubrica „Arhemoticon”, o secțiune de opinie cu invitați. Ne bucurăm să vedem cum crește de la an la an și ne face plăcere să citim ce au de spus „oaspeții” noștri lunari.
În octombrie, Felicia Popovici ne trimite câteva cuvinte despre ce înseamnă 5 octombrie, Ziua Mondială a Profesorilor/a Educației, sau mai bine spus ce înseamnă educația pentru ea.
„Gândurile unui profesor de ziua educației? Moment de reflecție, bucurie, recunoștință. 30 de ani de catedră împliniți anul acesta, tocmai ce l-am pornit pe al 31-lea. 7 generații, aproximativ 180 de copii, toți «ai mei», întâlniri speciale… și mă gândesc la întâlnirea cu De-a Arhitectura din 2013-2014.” – prof. înv. primar Felicia Popovici
De-a Arhitectura în cel de-al 13-lea an în școlile din România
În anul școlar 2024-2025 De-a Arhitectura a intrat în al 13-lea an în care aduce educația de mediu construit în școli. Elevi din învățământ primar din multe orașe și sate din România ajung astfel să înțeleagă ce presupune modelarea spațiilor în care trăiesc, care sunt valorile mediului construit și cum se vor putea implica pentru a le promova la rândul lor.
Până pe 19 octombrie mai puteți participa la concursul cu premii de Ziua Fotografiei: „Look around: spații cu potențial pentru circularitate”
Anul acesta, în vară, pe 19 august, am lansat cea de-a cincea ediție a concursului de fotografie dedicată celebrării Zilei Internaționale a Fotografiei. Prin acest concurs îi invităm pe pasionații de fotografie să capteze momente speciale din viața de zi cu zi, să exploreze simbolistica din spatele celor mai simple detalii și să împărtășească modul unic în care aceștia văd lumea. Fiecare fotografie poate deveni o poveste care inspiră, o fereastră către universul personal al fiecărui participant, cu scopul de a aduce oamenii mai aproape, încurajându-i să încetinească ritmul și să trăiască mai conștient.
Iată cine suntem acum: Carmen Șandru
Voluntarii De-a arhitectura sunt oameni obișnuiți, care, în ciuda provocărilor personale, aleg să dedice timp și energie pentru a educa viitoarele generații despre arhitectură și mediu construit. Ei nu sunt eroi, dar influențează pozitiv viețile copiilor și ale tinerilor prin prezența la clasă – fiecare mic gest de învățare poate sădii semințe care vor crește în viitor. La aniversarea a zece ani de activitate, De-a Arhitectura a revizitat seria de interviuri „Iată cine suntem! Arhitecţii De-a Arhitectura povestesc” din 2016, pentru a reflecta asupra parcursului și evoluției voluntarilor de-a lungul anilor.
Despre educație pentru viitor
Din 2021 „Doza De-a arhitectura”, newsletter-ul nostru lunar, găzduiește rubrica „Arhemoticon”, o secțiune de opinie cu invitați. Ne bucurăm să vedem cum crește de la an la an și ne face plăcere să citim ce au de spus „oaspeții” noștri lunari.
În septembrie, Armina Popeanu ne trimite câteva gânduri despre necesitatea reconfigurării sistemului educațional pentru a fi pregătiți pentru viitor.
„Regândind sistemul educațional, ne dezvoltăm conștient, strategic pentru viitor. Altfel, ne dezvoltăm oricum… Cum putem integra creativitate, experiența și gândirea critică în educație.” – arh. Armina Popeanu
107% valuri de bine la Swimathon București pentru Urban Up Peer to Peer!
Anul acesta am revenit la Swimathon București cu un nou proiect dedicat tinerilor, „Urban Up Peer to Peer – tineri cetățeni implicați în viața orașului”, prin intermediul căruia ne-am propus să contribuim la transformarea adolescenților și tinerilor în cetățeni activi, responsabili și preocupați de orașele în care trăiesc. Vă povestim în continuare cum se mobilizează comunitățile și de ce e important să educăm și să inspirăm tinerii.
Patrimoniul și orașul – Câmpulung Muscel
Pe 14 mai a avut loc atelierul pilot „Patrimoniul și orașul – Câmpulung Muscel”, la care au participat elevii clasei a III-a A, de la Şcoala Gimnazială „Oprea Iorgulescu” din Câmpulung Muscel, jud. Argeș. Atelierul s-a desfășurat în cadrul proiectului „CulturAct”, derulat de Fundația Acasă în Muscel în colaborare cu Filiala Teritorială Argeș a Ordinului Arhitecților din Romnânia și a fost îndrumat de arh. Mina Sava, arh. Aurelia Axente-Stan și prof. înv. primar Simona Elena Voiculescu.
De-a Arhitectura la Școala Gimnazială „Petre Ispirescu” din Constanța
Vă aducem vești din Constanța unde elevii de la la Școala Gimnazială „Petre Ispirescu” au urmat programele educaționale „De-a arhitectura mini” (clasele I și a II-a) și „De-a arhitectura în orașul meu” (clasele a III-a, a IV-a și a V-a) în anul școlar 2023-2024. Îndrumați de arh. Irina Sandu, copiii au explorat lumea arhitecturii și a mediului construit printr-o abordare distractivă, interactivă și interdisciplinară.