De-a arhitectura la liceul Cervantes

Vă prezentăm un adevărat jurnal de bord al arhitectei Oana Popescu, arhitect îndrumător al claselor a IV-a A şi a IV-a B din Liceul Bilingv Miguel de Cervantes din Bucureşti. Spre final veţi afla că s-au întâmplat expediţiile caietului 3 deja, înainte de marea zăpadă care a închis şcolile în unele zone din ţară în această săptămână.

Cu ceva intarziere ma bucur sa inserez cateva imagini si povesti de la cateva lectii din noiembrie, decembrie, Caietul 2.
Pentru ca celor 2 clase de care sunt f. mandra de la Liceul Cervantes din Bucuresti le-a placut mult povestea Modulorului si Omului Vitruvian au tot masurat si desenat la scara mobilier din clasa si de acasa. Am avut cateva surprize f. placute: Iata un modulor desenat deTudor pentru el si prietenul lui!

PROPORTII._MODULOR - Copy PROPORTII_C1_(2) - Copy PROPORTII_C1_(1) - Copy

Iata o lectie-joc care le-a placut mult copiilor din cele 2 clase a-IV-aA si a-IV-a B din Liceul Cervantes, Bucuresti, pentru ca omuletii Lego cu ajutorul masuratorilor foarte exacte au reusit sa-si conceapa planurile locuintelor lor viitoare. Majoritatea cu etaj, unele mai mici – minimale, altele pentru 2 prieteni, altele cu baie si bucatarie, au prelungit prima ora de Atelier A1 cu inca 2 ore de proiectare pentru micii arhitecti. Au adus toti planurile camerelor lor, pe care le-am „povestit” cu totii, apoi au gandit, masurat, proiectat mobilierul spatiilor. Le multumesc mult d-nelor invatatoare Dana Oncete si Kati Haiduc pentru implicare si bucuria de a lucra cu noi toti! Unii au avut idea de a lucra piesele de mobilier chiar in 3D! Vedeti imaginile urmatoare!

_PLANUL_UNEI_LOCUINTE_MINIMALE_(1) _PLANUL_UNEI_LOCUINTE_MINIMALE_(2) _PLANUL_UNEI_LOCUINTE_MINIMALE

Iata ca am ajuns si la VOLUME!! Bucurie mare ca bricolam, desenam fatadele, masuram ferestre si usi, tot timpul cu omuletul Lego pe banci. Cat de mare e usa? Sau fereastra? Sau volumul casei omuletului Lego? A inceput „bombardamentul”? Da, cu intrebari! Din punctul meu de vedere ar fi fost bine sa stim cate ceva despre situl nostru. Oricum, copiii erau dornici sa bricoleze si deseneze toate fatadele. „Ce materiale folosim?” Putem desena cu carioci? Atunci, ne-am propus sa strangem pentru atelierul A3 – DETALII ARHITECTURALE – multe materiale.
Caietul 2 a inaceput pentru noi cu casele pe banci. Ne-am jucat si am invatat despre spatiul arhitectural. Am creat cu ajutorul volumelor mici, ( facute anterior) forme de spatii urbane. Pentru ca am fost foarte harnici am reusit sa vorbim despre materiale si texturi aplicand chiar pe volumele noastre. Pentru ca au fost foarte interesati de materiale, a ramas deschisa in continuare discutia.. „Cum sa realizez in 3D un balcon?” Pentru ca si-au amintit multe lucruri din primele lectii, cand am discutat despre cum vor ei sa fie orasul lor, au inceput sa-si imagineze spatii urbane in orasul lor si cum vor fi mobilate… Si mobilier urban, si altele.. Nu vrem inca sa divulgam secrete. Au inteles cat de importanta este lumina naturala. S-au hotarat ca vor sa proiecteze o zona a unui oras in care cladirile sa nu fie inghesuite si sa se bucure de spatii mici de recreere. In urma expeditiilor din Caietul 2 au inteles lucruri importante despre detalii arhitecturale si despre texturi diferite.
Spor la casute tuturor micilor arhitecti!
arh. Oana Popescu

VOLUM.A2. - Copy VOLUM_SI_FATADE__CRACIUN - Copy VOLUM.A2.3 - Copy

La fel cu celealte expeditii si aceasta a starnit interes. Inarmati cu telefoane – pe post de ap. foto, si suporturi cu hartii A4, alaturi de d-na invatatoare Dana Oncete am pornit cei din clasa a IV-a B, la un ocol destul de mare in spatele Liceului Cervantes din Bucuresti. LOCUL: str. Cobalcescu, apoi str. Berzei. Mi-a facut placere, vazand cum privesc cu atentie casele si se starnesc tot felul de discutii: „Ce terasa mare ca un cerc!” Au observat placutele memoriale si o casa foarte frumoasa dar deteriorata intr-o mare masura. Alaturi de casele vechi, le-au placut unora insertia a 2 imobile noi „foarte moderne!” Altii: „Nu-mi prea place!” Au observat ferestre inalte si detaliile din jurul lor sau usi de acces in imobile vechi ce s-au pastrat. La intoarcere coborand pe Berzei, colega lor – Iasmina – ce si-a pregatit cu o ora inainte prezentarea, ne-a invitat in curtea interioara a imobilului unde locuia ea. Toti au observat ce curte mare este, „cu verdeata” ne-a spus ea vara si ne-a povestit cum a aflat de la vecini ca au locuit inaintea familiei ei 3 generatii ce apoi au plecat din tara. De fapt in curte sunt 3 imobile dispuse in U. Casa n-a fost consolidata, doar renovata si arata destul de bine. Toti au observat detalii si au discutat despre tamplaria ferestrelor – „care nu este din termopan”. Coborand mai departe pe Berzei au observat ca celelalte imobile au acces direct din strada! Si copacii batrani cu trunchiuri uriase! Specificul LOCULUI!
Cu cei din a-IV-a A cu d-na Kati Haiduc am pornit-o vitejeste spre Cheiul Dambovitei si Piata Mihail Kogalniceanu (unde n-am ajuns din lipsa de timp). Cand am ajuns pe chei- „daca vrem poate avem si noi apa in macheta”… am discutat despre imobilele din jur, facultatea de Medicina Veterinara – inainte de 1900, care a fost consolidata si cateva case foarte triste si degradate. „De ce au ajuns in halul asta?” La intoarcere, au observat cateva case bine intretinute, cu acces direct din strada si porti uriase din fier forjat la curti. O placa memoriala le-a atras atentia. Poze mai astept de la copii si le vom posta. Locul este foarte important pentru start la amplasarea casutelor!
Mult succes tuturor micilor arhitecti!
cu drag, arh. Oana Popescu

cap.3_LOCUL_-_EXPEDITIE - Copy

0