Ateliere și treasure hunt De-a arhitectura în Jocul de-arhitexturi

Colega noastră Ioana Rizea a coordonat o zi de explorare pentru cei mici în cadrul evenimentului Jocul de-arhitexturi, care a marcat aniversarea a 25 de ani de la înfiinţarea revistei Arhitext – eveniment colateral în cadrul Romanian Design Week. Mulţumim arhitecţilor voluntari Monica Sabău, Adriana Comănici, Madalina Musat şi Mina Sava, care i-au însoţit pe cei mici, alături de Ioana. Fotografiile sunt făcute de Andrei Mărgulescu şi Arpad Zachi. Mai jos, o scurtă relatare a vânătorii de detalii într-o casă frumoasă.

Sâmbătă ne-am adunat cu toții pentru a explora Casa Generalului Rosetti și pentru a construi un oraș din foile Revistei Arhitext. Casa Generalului Rosetti a găzduit evenimentul Revistei Arhitext de aniversare a 25 ani și ne primit și pe noi (copii și arhitecți voluntari de-a arhitectura) cu ușile deschise, oferindu-ne acces în orice colț al ei.

Atelierul de decupat s-a desfășurat într-una din camerele de la parter. Camera larga și luminoasă a invitat copiii la masa lungă de lucru pentru a confecționa volumetrii diverse ce au format un mic oraș. Cilindrii, piramidele, conurile, cuburile și paralelipipedele și-au găsit imediat locul pe planșa întinsă cu străduțe trasate. Mai mult, varietatea mare de culori găsită printre paginile revistelor ne-a oferit posibilitatea de a avea, desigur, și o poveste în spatele volumelor. Entuziasmul a fost și mai mare când am descoperit că ne putem inspira din imaginile caselor tipările pe foile cartonate cu care am lucrat.

foto Arpad Zachi_Jocul de-arhitexturi Arhitext 23 mai (6)

foto Arpad Zachi_Jocul de-arhitexturi Arhitext 23 mai (10)

foto Arpad Zachi_Jocul de-arhitexturi Arhitext 23 mai (3)

foto Andrei Margulescu_Jocul de-arhitexturi 23 mai Arhitext (44)

foto Andrei Margulescu_Jocul de-arhitexturi 23 mai Arhitext (48)

Explorarea casei s-a desfășurat printr-un atelier de timp treasure hunt. Grupurile de copii au plecat la drum echipați cu instrumente de scris și măsurat. Plicurile cu indicii au ținut copiii curioși pe tot parcursul plimbării prin casă, astfel, plimbarea împărțită în 4 etape a fost plină de suspans. Am descoperit împreună povestea casei, tipurile de materiale de construcție folosite, ne-am uitat cu atenție la detaliile obiectelor de mobilier, am admirat cupola ce adăpostește luminatorul și ne-am distrat numărând de câte ori ne apare imaginea în cele două oglinzi foarte înalte amplasate una în fața celeilalte.

foto Andrei Margulescu_Jocul de-arhitexturi 23 mai Arhitext (10)

Plimbarea a fost ca un labirint. Fără să parcurgem de două ori același traseu, am ajuns de unde am plecat, traversând zona cu spații complet diferite, folosite odată de cei ce avea grijă de casa generalului. La final am reușit să descriem Casa Generalului Rosetti prin cele trei cuvinte cheie găsite: arhitectură, patrimoniu și istorie.

Ioana Rizea

26.05.2015

foto Andrei Margulescu_Jocul de-arhitexturi 23 mai Arhitext (25)

foto Andrei Margulescu_Jocul de-arhitexturi 23 mai Arhitext (28)

foto Andrei Margulescu_Jocul de-arhitexturi 23 mai Arhitext (33)

  foto Andrei Margulescu_Jocul de-arhitexturi 23 mai Arhitext (1)

foto Andrei Margulescu_Jocul de-arhitexturi 23 mai Arhitext (19)

foto Andrei Margulescu_Jocul de-arhitexturi 23 mai Arhitext (21)

3