Şcoala mea de vis

În miez de vacanţă ne amintim o conferinţă din săptămâna Şcoala Altfel, pentru că am primit vederi! Iată mai jos relatarea întâmplării şi, delicioase, vederile făcute de copii pe tema „Şcoala mea de vis”.

În săptămâna Şcoala altfel, în aprilie 2015, conferinţele De-a arhitectura povestită au adus în faţa elevilor arhitecţi, urbanişti, peisagişti şi designeri, dornici să ne vorbească despre profesia lor.

De-a arhitectura povestită a avut loc la Timişoara pe 7 aprilie în mansarda Bastionului Cetății – Galeria Theresia. Arhitectul Sorin Ciurariu a început cu povestea unui oraş, aşa cum acesta este văzut prin ochii săi de urbanist. Elevii a patru clase de a III-a şi a IV-a au ascultat povestea sa despre oraşe din toate colţurile pământului, oraşe plutitoare pe mare, oraşe din varf de munte, oraşe vechi, oraşe moderne …, despre infrastructura oraşelor şi despre modalităţile şi reţelele de transport, despre alimentarea cu energie şi eliminarea reziduurilor. La final, arhitectul a lansat tema de gândire: imaginaţi-vă oraşul vostru de vis!

Cea de-a doua conferinţă a pornit direct cu întrebarea:

–  Cum ar fi Şcoala mea de vis?

Arhitecta Brînduşa Havaşi a invitat elevii să străbata pământul în lung şi-n lat în cautarea celor mai năstruşnice şi interesante şcoli construite în lume; din ţinuturile nordice până pe plajele însorite ale lagunelor ecuatoriale, din zonele aride africane până în zone tropicale. Călătoria i-a dus către şcoli cu faţade largi de sticlă ca să prindă lumina zenitală a localităţilor nordice şi şcoli care se feresc de razele arzătoare ale soarelui la tropice şi ecuator. Am descoperit împreună şcoli construite din cărămida şi pământ bătut uscat la soare, şcoli din bambus şi trestie, şcoli din oţel şi sticlă. Am aflat despre şcoli care ne învaţă arte şi meserii, cum ar fi arta feroneriei şi a potcovitului, şcoli care ne învaţă arta  grădinăritului, şcoli de design şi modă. Am descoperit împreună şcoli care folosesc energii regenerabile şi un mod responsabil, sustenabil de folosire a resurselor. Am privit şcolile din exterior şi din interior, le-am admirat spaţiile şi materialele, modul de organizare şi felul în care lumina naturala pătrunde în diferitele momente ale zilei. Ne-au plăcut şcolile care înglobau locuri de joacă pentru elevi de vârste diferite, locuri de acuns, şi ferestre care se deschid către privelişti naturale.

În finalul prezentării elevii au primit chestionare-cartoline pe care să deseneze şi să descrie în cateva cuvinte care ar fi şcoala visurilor lor. Veţi vedea şi singuri, elevii noştrii nu duc lipsă de idei!

Barbosu Cezar1 copy

Barbosu Cezar2 copy

Loghin Mihnea1 copy

Loghin Mihnea2 copy

Mosor Stefania1 copy

Mosor Stefania2 copy

Panea Iulia1 copy

Panea Iulia2 copy

Pasca Ioana1 copy

Pasca Ioana2 copy

Perte Oana1 copy

Perte Oana2 copy

0