Scoala de vis

01/12/14 | Uncategorized

Iată un proiect realizat la şcoala nr. 28 din Bucureşti de doamna învăţătoare Raluca Dumitru. Ne-a văzut la televizor şi ne-a trimis, cu mândrie, povestea clasei sale, împreună cu câteva fotografii. Cum de-a arhitectura pregăteşte un curs pentru gimaziu chiar pe această temă, a schimbării şcolii de către copii, ne bucură şi ne insipiră faptul că iată, există oameni care se gândesc deja la aceste lucruri. E minunat de asemenea entuziasmul doameni învăţătoare care a fost uimită să vadă cu câtă seriorizate s-au implicat cei mici – şi părinţii lor – în acest proiect. Felicitări!

Picture 8146 proiect scoala de vis 133 Picture 8154 Picture 8152 Picture 8150

Iată şi povestea lor:

Proiectele marete incep de la idei simple, desavarsite prin puterea mintii si mai ales prin ce a sufletului. Astfel, ceea ce a fost doar un capitol intr-o carte, denumit    “ Scoala de vis “ s-a concretizat in proiectul cu acelasi nume, in care au fost implicati niste pui de oameni cu mult entuziasm, daruire dar si sustinere din partea dascalului ce le indruma pasii lor de pitici ai clasei intaia, precum si de catre parintii lor, ce au inteles ca < las’ ca merge si asa> nu mai trebuie sa fie dezideratul generatiei copiilor ce i-au adus pe lume si ca schimbarea nu vine doar din cer, ci mai ales de la fiecare dintre noi, atat cat ne sta in putere si o putem face acolo unde traim sau ne castigam existenta.

Odata luata decizia desfasurarii acestui proiect, doamna invatatoare Raluca Dumitru, a creionat modul de desfasurare si iata-i pe picii din clasa, impartiti in patru echipe ce s-au identificat prin denumiri hotarate in mod democratic de catre copii:<Echipa Spiridusii harnici>, <Echipa Prieteniei si a inimii dragute>,<Echipa Fluture> si < Echipa Mickey Mouse> ce au desfasurat concursuri educationale pe parcursul a doua luni, timp in care au adunat puncte pentru echipele din care faceau parte. Au conceput cate un steag pentru fiecare echipa, au facut impreuna cu parintii lor cate o macheta a scolii de vis, in care si-au demonstrat abilitatile practice si artistice, precum si imaginatia si spiritul de echipa, atat in cadrul scolii, cat si in afara ei.

Daca in momentul alcatuirii steagului, “Scoala de vis” insemna pentru copii :sa aiba surprize, sa faca ce vor ei , sa fie scoala ca un palat de cristal  pentru fete si baieti , cu patinoar si bulgari de capsuni, sau “La scoala de vis totul este permis” la finalul proiectului in chestionarul de feed- back raspunsurile lor inseamna mult mai mult.Chestionarul a cuprins patru intrebari legate de proiect, iar la final au trebuit sa se deseneze pe ei, asa cum se simt la finalul acestui proiect.

Prima intrebare a fsot :”Ce inseamna acum pentru voi o scoala de vis?”.Raspunsurile lor sunt: “un loc de joaca, ie, teren de baschet si fotbal, sala de sport, sala de stiinte, biblioteca, patinoar,  cofetarie, tiroliana,  clasa de muzica, topogane, sala de festivitati, piscine, perete  de escaladat, Scoala 28, multi copii”.Ce imaginatie bogata!

A doua intrebare:”Ce calitati trebuie sa aiba profesorul intr-o asemenea scoala?”. Profesorul ar trebuie sa :” fie bun, politicos, sincer, disciplinat, sa stie sa danseze, sa fie corect, generos, amabil, respectuos, bun, ascultator, sa ne ajute, sa ne dea putine teme, sa aiba discernamant, sa ne invete bine, sa scrie frumos”.

A treia intrebare: “Cum ar trebui sa fie un elev in Scoala de vis?”, Un elev in Scoala de vis ar trebui sa fie:” ascultator, disciplinat, sincer, bun, dispus, respectuos, bucuros, politicos,cuminte, sa – si ajute colegii, atent, sa invete bine, generos, amabil.”

A patra intrebare: “Ce alte proiecte propuneti sa se desfasoare la nivelul clasei voastre in viitor?”Cititi si va uimiti! Proiecte despre:” jocuri si jucarii, ingeri, Dumnezeu, armata, teatru, sport, carti, parfumerie, planete, animale, plante, meserii, spatiu, natura, univers, picture, cioburi, litere, sticlarie.”

Raspunsurile au avut maturitatea uimitoare a generatiilor foarte tinere, ce ne surprind cu agilitatea mintii lor deschise si istete.

            Concursul s-a finalizat cu evaluarea tuturor lucrarilor, de catre o comisie formata din cadre didactice ce activeaza in cadrul Scolii Gimnaziale numarul 28 din Bucuresti, iar concluzia unanima a acestora a fost ca toti copiii sunt castigatori si ca formeaza o echipa grozava, in urma experientei avute cu proiectul < Scoala de vis >. Astfel, copiii au invatat ca pot avea rezultate mai bune daca lucreaza in echipa, fiecare dintre ei dezvoltand talente diferite pe care le-au putut valorifica in cadrul echipei, au invatat ce inseamna fairplay-ul si cat de important este ca in viata sa inveti cum sa pierzi, s-au sudat ca si colectiv si au cules roadele muncii lor, fiind gratulati si premiati pentru munca lor, cu diploma, medalii si chiar o cupa pe care o tin cu mandrie in clasa. Parintii au invatat cat de important este sa fie langa copiii lor, acordandu-le timp de calitate precum si suport in realizarea proiectelor in care sunt implicati.

            Scoala de vis nu a fost doar un proiect pentru clasa noastra, a fost o experienta fermecatoare; copiii si-au descoperit calitati care i-au ajutat sa-si creasca increderea in ei, parintii s-au bucurat de timpul de calitate si minunat pe care l-au petrecut impreuna cu copiii lor dar si alaturi de colegii de clasa ai acestora si de parintii lor, iar doamna invatatoare care a pus in miscare intreg proiectul si- a dat seama de impactul  si anvergura acestuia, de faptul ca suntem “Cu toti diferiti, dar impreuna putem crea lucruri minunate!”.

             Important e sa ne dorim sa facem lucrurile altfel, sa avem curajul sa”riscam” depasind ceea ce este aici si acum. Copiii au dovedit ca pot, noi adultii mai avem acest curaj?