Poveştile copiilor de la Câmpulung

Ne pregătim intens de săptămâna „Şcoala altfel”, numită „Să ştii mai multe, să fii mai bun”. Cred că fiecare dintre membrii asociaţiei, plus mai mulţi voluntari şi prieteni au câte un proiect, câte o întâmplare pe care o pregătesc pentru copiii de şcoală. Iată aici, în avanpremiera, una dintre întâmplări.

O clasă din Câmpulung (Argeş) şi o clasă din Aleşd (Bihor) vor participa la câte un atelier creativ de-a arhitectura HandsOn!. Indrumaţi de arhitecţii de-a arhitectura, lucrând în echipe formate din 5-6 copii cu materiale şi instrumente de bricolaj, copiii îşi asumă misiunea de a construi spaţiile publice pe care şi le-au imaginat sau pe care le-au experimentat în oraşul lor.

Pentru a putea selecta clasa participantă, ne-am adresat copiilor de clasele a III-a şi a IV-a din şcolile din Aleşd şi Câmpulung, cu curiozitatea de a afla poveştile lor despre locul preferat din propriul oraş. Despre clădirea sau strada, sau scuarul preferat. Despre o statuie, o biserică sau poate chiar despre curtea şcolii. Am încurajat fiecare clasă să ne trimită o singură poveste, cu gândul că astfel se vor isca discuţii despre oraş, iar fiecare va fi tentat să susţină în faţa celorlalţi locul său preferat.

Un juriu format din cinci arhitecţi, membri ai asociaţiei de-a arhitectura, a primit cu bucurie cele 10 poveşti transmise de la Câmpulung. Arhitecţii Iulia Nistor, Carmen Şandru, Anca Bordean, Miruna Grigorescu şi Lucian Călugărescu au hotărât să puncteze în primul rând capacitatea poveştilor de a ne transmite, prin vocea copiilor, emoţia şi aspectele obiective ale unor locuri pe care le “vedem” pentru prima oară prin intermediul lor. Au fost apreciate acele poveşti care au surprins cel mai bine atmosfera locului ales ca subiect al poveştii şi care au oferit elemente de context (cultural, istoric). A fost apreciată bogăţia detaliilor – dar au fost urmărite mai ales acele detalii care ţin de modul în care experimentează spaţiul un copil. De asemenea, a contat entuziasmul cu care au ilustrat textul, folosind fotografii (făcute chiar de copii, în unele cazuri) sau desene, ce oferă o cheie suplimentară de descifrare a subiectului poveştii.

Povestea câştigătoare este cea a Bulevardului Pardon, trimisă de clasa doamnei profesoare Ionela Călinescu. Luni, 7 aprilie, vom fi împreună pentru un atelier de-a arhitectura HandsOn!, organizat cu ajutorul Holcim Romania. (Tot atunci o veţi putea citi pe blog-ul nostru.)

Le mulţumim din suflet tuturor claselor participante, îndrumate de doamnele profesoare (în ordine alfabetică): Veronica Arsu, Oana Bivol, Dana Boncoi, Camelia Caciula, Ana Maria Cazacu, Rodica Oană, Irina Pastoric, Carmen Ungureanu, Narcisa Vintilă şi Simona Elena Voiculescu. Toate poveştile merită cu prisosinţă să fie publicate pe site-ul asociaţiei, www.de-a-arhitectura.ro şi vor fi, în serial.

Vom reveni cu povestea câştigătoare din Aleşd, săptămâna viitoare.

Până la următoarea întâlnire, plimbaţi-vă şi povestiţi despre locurile frumoase din oraşul vostru!

Holcim România este partenerul principal în cadrul proiectului „De-a Arhitectura în oraşul meu”, pentru Bucureşti şi Cluj. În plus, Holcim susţine asociaţia De-a arhitectura pentru a aduce jocul de-a arhitectura în comunităţile locale din Aleşd şi Câmpulung.

1