De-a Arhitectura la „Serile Iniţiativă în Educaţie”

Arh. Dana Ardelean, coordonator local pentru Timişoara al activităţilor De-a Arhitectura, ne relatează experienţa sa la „Serile Iniţiativă în Educaţie”.

În luna octombrie am primit invitaţia de a prezenta pe scurt cursul „De-a arhitectura” în cadrul celei de-a IX-a ediţii a evenimentului „Serile Iniţiativă în Educaţie”, susţinut de organizaţia neguvernamentală InEdu (Iniţiativă în Educaţie) formată dintr-o echipă de tineri pasionaţi de educaţie din Timişoara.

În sală a fost prezent un grup de aproximativ 30-40 de persoane din medii ideale pentru subiectul meu: învăţători, profesori, psihologi, chiar şi doctori sau economişti, mulţi dintre aceştia fiind şi părinţi. Am asistat la câteva prezentări înaintea mea: nutriţie alimentară pentru clasele primare şi educaţie financiară.

Prezentarea mea a cuprins un sumar al cursului, precum şi un exemplu de Ghid şi Caietul elevului, pe care le-am oferit celor din sală astfel încât să își facă o idee despre materialele noastre.

 width=

Cele 15 minute acordate pentru prezentarea subiectului au fost depăşite, însă lumea părea să nu observe acest lucru, participanţii fiind preocupaţi să intervină cu o întrebare sau cu un cuvânt de apreciere. Imediat după prezentare am primit o mulţime de întrebări: despre cum se poate accesa cursul De-a arhitectura, despre modalităţi de extindere a cursului în mediu rural, despre posibilitatea introducerii cursului pentru afterschool sau cluburi private pentru copii. Au fost întrebări chiar despre cum se pot răsplăti arhitecţii pentru iniţiativa lor de voluntariat – m-am simțit tare bine să aflu că sunt oameni care observă şi apreciază munca noastră şi chiar simt nevoia să o arate.

Am făcut schimb de contacte cu diverşi participanţi, am fost invitată să prezint cursul la Asociaţia Învăţătorilor Bănăţeni. Am primit o propunere din partea unui cadru universitar de la Facultatea de Psihologie în ceea ce priveşte o colaborare sau implicare a studenţilor în programul nostru, care sa vină în ajutorul arhitecţilor. Am primit un feedback generos în ceea ce priveşte organizarea noastră – pentru programul de formare al învăţătorilor, pentru desfăşurarea orelor sau chiar colaborarea dintre învăţător şi arhitect.

Am plecat mult mai optimistă şi mai încrezătoare, deşi venisem bine pregătită, zic eu, să transmit aceste stări.

Text: arh. Dana Ardelean

1